Neišlaikė…

neislaike.jpg

Nukopijau žinutę iš savaitraščio “Dialogas” (atsiprašau už kokybę). Pripažinkime, tie klausimai daugeliui ir Lietuvoje neduoda ramybės:  Kiek mūsų mokytojų išlaikytų savo dalyko mokyklinį egzaminą? Ką darytume su neišlaikiusiais? Tebūsiu pasmerkas, bet man gėda matyti, kokius beraščių plakatus atsineša streikuojantys… Gėda skaityti diskusijas internete apie švietimą – diskutuoja mažaraščiai!

Reikalauju padidinti atlyginimą dalyko žinovams, sumažinus atlyginimą neišmanėliams!

Atsakymai

Marius, 2008-03-28 15:38:30

Oho.

Manau, kad pas mus būtų bent dvigubai daugiau išlaikiusių.

Marius, 2008-03-28 18:10:10

Pritariu Mariui. Iš mano mokyklos, ko gero, išlaikytų visi, tik žiūrint kaip išlaikytų. Manau aplenkti virš 90% kitų valstybiniame brandos egzamine privalu kiekvienam mokytojui.

scania, 2008-03-28 19:17:36

Kūrikai kasmet laiko egzaminus. O mokytojai gi katilų nekūrena… 🙂

matematikos mokytoja, 2008-03-28 20:26:44

B.Burgiui: Kieno Jūs pusėj? Gal ministerijos, kuri teigia, kad 80 procentų mokytojų yra kvailiai ir todėl jiems nereikia mokėti padorios algos?

Garantuoju, kad mano kolegos visi išlaikytų net ir valstybinį egzaminą (juk užtenka tik 7 taškų). 🙂 Kaip lituanistams sektųsi nežinau, jei būtų tokia vertinimo instrukcija kaip pernai.:-)

Deja, mokytojas yra vertingas tik tiek, kiek moka jo mokinys, o ne jis pats.

A.B., 2008-03-28 20:42:05

Dėl savo mokytojų aš rami. Žinau, kad jie kvalifikuoti ir puikūs pedagogai, tad tokio tipo egzaminas jiems būtų vieni niekai:) Esu tikra, kad maniškiai tikrai nepasišiukšlintų:)))

Remigijus, 2008-03-28 21:10:31

O as nesu toks tikras kaip A.B. 🙂

matematikos mokytojai: O Jus esate tokia tikra kad visi mokytojai islakytu egzamina?? Jusu kolegos galbut, bet juk atlyginimus nori kad pakeltu visiems pedagogams, ne vien tik Jusu kolegoms… O yra juk “pedagogu” Lietuvoje kurie, pykit nepykit, bet nera verti savo vardo…

Rokas, 2008-03-28 21:22:41

Aš taip pat ramus dėl savo mokytojų. Tiesa, viena kita buvo “su klaustuku”, bet visi likę mokytojai manau būtų puikiai susitvarkę su savo dalyko egzaminais.

Tai taip pat puiki progra pasakyti, kad mūsų valstybiniai egzaminai nevykę (na matematikos gal dar ir normalesnis, bet istorijos tai jau tikrai nevykęs).

matematikos mokytoja, 2008-03-28 21:23:44

Remigijui: Ar tie neverti buvo Jūsų mokytojais? Ar taip galvoja visi jų buvę mokiniai? Jei į antrąjį klausimą negalima atsakyti vienareikšmiškai, vadinasi verti. Nėra idealių mokytojų, nes nėra idealių žmonių.

Remigijus, 2008-03-28 21:45:58

matematikos mokytojai: kai kurie, ne, deja, bet….. Ne del to kad jie nemokejo savo dalyko ar panasiai, paprasciausiai jie jo nevesdavo per pamoka. Jiem tai budavo tik darbo laikas, kuri reikedavo “pratumti”. Beabejo, tokiu nera daug ir kuo maziau tuo geriau:) Tik manau, kad toks egzaminas iskeltu tokius mokytojus i pavirsiu… Nu negi ir jiems verta kelti algas…??

matematikos mokytoja, 2008-03-28 22:05:34

Remigijui: Atlyginimas privalo būti nevienodas. Tik visa bėda, kad šiame darbe labai sunku rasti tuos kriterijus. Jūs pats sakote, kad tie “blogi” mokytojai mokėjo savo dalyką. Vadinasi, egzaminą jie išlaikytų, jei ne puikiai, tai bent jau neblogai. Tai ar gali būtent šis kriterijus nustatyti algą? Tiesą sakant, Lietuvoje jau nedaug liko mokyklų, kuriose būtų svarbus labai geras savo dalyko išmanymas. Jis gali būti netgi kliuviniu.

Remigijus, 2008-03-28 22:23:27

matematikos mokytojai: nemanau kad pagal viena kriteriju butu galima spresti kam padidint alga, o kam ne. Egzaminas manau butu vienas is kriteriju, kokiu reiktu dar? Sunku pasakyti…

Bet tai nera gerai, jei mokytojas moko vaikus, gerai pats nemokedamas to dalyko… As ne pries mokytojų algų padidinima, taciau pries, kad tokiems “mokytojams”, kurie nemoka savo dalyko, alga dides. Galima sakyti, jog per juos nukentes tikrai verti geresnio atlyginimo mokytojai.:)

matematikos mokytoja, 2008-03-28 22:38:33

Ką mes tuo egzaminu patikrintume? Visi mokytojai turi savo dalyko aukštojo išsilavinimo diplomus. Tokio egzamino įvedimas reikštų nepasitikėjimą VPU, ŠU, VU, VDU, KTU ir t.t.

Mokytoja V., 2008-03-28 22:40:48

Taip taip, kažkada mokytojauti ėjo tikri šviesuoliai. Dar mano kartoj buvo namažai pirmūnų, medalininkų… Paskui, po truputį smunkant mokytojo prestižui, į pedagoginį institutą ėmė stoti “tie, kur niekur kitur netiko”. O dabar pagalvokite, kiek dabartinių medalininkų žada tapti mokytojais? Tikriausiai nė vienas. Gabus žmogus stos ten, kur gali užsitikrinti gerą pragyvenimą sau ir būsimai šeimai. Taip toliau ir bus – ir dėl materialinės padėties mokytojai vis prastės ir prastės.

O kad galima diferencijuoti atlyginimus, tai ir dabar jie šiek tiek diferencijuojami. Atsiprašau už išsireiškimą, bet nei ekspertu, nei metodininku kvailys netaps. Nors dabartinė kvalifikacijų sistema netobula, bet vis šis tas.

A.B., 2008-03-28 22:51:04

Apie kokį dar pasitikėjimą Jūs kalbate? Nuo kada visi šie universitetai laikomi patikimais?

Neseniai žiūrėjau laidą per LTV, kurioje Lietuvos studentai pasakojo apie savo gaunamas žinias bakalauro, magistro studijose ir ten jie tiesiai šviesiai pasakė, kad su kokiu žinių bagažu ateina į universitetą su tokiu pačiu ir išeina, negauna nieko naujo, tai apie pasitikėjimą net kalbos negali būti!!

Antanas, 2008-03-28 23:28:11

Aš taip pat turiu daug (rimtų) diplomų. Deja, ne visi jie yra verti to popieriaus, ant kurio atspausdinti. Tas, kuris puikiai išmano savo dalyką, neturi nė menkiausios priežasties bijoti, taigi – priešintis egzaminui ir gintis. Priešingai – tik džiaugtųsi proga parodyti ką sugeba ir būti įvertintas.

Mokytoja V., 2008-03-29 00:04:07

A.B. Apie universitetus. Nebūčiau tokia kategoriška. Ne tik mokykloje dirbu, tenka ir dėstytojauti. Studentų, NORINČIŲ kažką išmokti, kažką gauti – deja, mažiau, nei norinčių išsisukti, nusirašyti, gauti bet kokį pažymiuką, bet ne SUŽINOTI.

Nuo studento labiausiai priklauso, ką jis nori gauti universitete, ką pasiima. Manyčiau, tokie, kurie sako “nieko nedavė”, yra tinginiai, nesugebantys ir nenorintys mokytis.

Burgis, 2008-03-29 08:45:23

Apie studentus: paklausiau saviškių: kas nori PAŽYMIO, o kas – tik ĮRAŠO? Spėkite, kaip pasidalijo auditorija? O juk jie visi rašė: “Prašau mane priimti…” Tipo – NORIU STUDIJUOTI. O dabar nenori…Tai manote, kad VPU yra kitaip? Buvo kitaip?

Šaunu, kad ginate savo mokytojus. Aš tikrai ne už ministeriją! Jokios ministerijos apskritai nereikia! Jokių apskričių apskritai (žodžių žaismas…) nereikia! Juokingiausia, kad esame ES, bet niekas tos patirties iš kitų šalių perimti nenori… Vietoj ministerijos turi būti mokamas paslaugas teikiantys ir patys už gautas lėšas save išlaikantys centrai, kurie ir patirtį skleistų, ir mokymo priemones rengtų, ir kvalifikaciją (REALIAI) keltų ir kt. Kiekviena mokykla turi gauti jai priklausančias lėšas ir laisvai jomis disponuoti. Nieko naujo…

Žydrūnas, 2008-03-29 19:16:02

Čia sakyčiau vieni kitus moko…mokytojai/dėstytojai turi matyti iš mokinių/studentų norą mokytis, o mokiniai/studentai nori matyt kvalifikuotą, mokantį sudomint (aišku jei žmogus pats nesidomi, tai jo niekas nesudomins) mokytoją/dėstytoją. Man visada patiko dėstytojai kurie, be dėstymo turi ir daugiau ką veikt gyvenime, mokytojams aišku sunkiau šiuo požiūriu.

O žinių patikrinimas normalu, jei moki tai tikrai reiktų tik džiaugtis galimybe tą visiems parodyti 🙂

Simazas, 2008-04-01 12:07:57

Aš manau, kad nesvarbu koks mokytojas, svarbu pačiam mokėti pasiimti jo teikiamas žinias. Jus šnekate apie mokytojo kompetencijas ir algų diferencijacija, bet pairštate keletą fakytų:

Jei alga būtu mokytojui pakankama tai ir jo kompetencija butu tinkama, nes iš dabartinės algos, mokytojas išvykti kvalifikuotis toliau Vilniaus ar rajono(nors siom kelionem ir puse metu reikia taupyt :)) .

Apie keliones i užsieni tik pasvajot.

Antra, apie kokia darbo kokybe galime kalbeti, kai tau reikia gavoti ne apie ukdyma o apie tai kaip pragyventi, užbaikti menesi be skolu už butą, draudimus, ir kt.

Jei alga butu normali, retas mokytojas imtusi vesti daugiau nei 18 pamoku per savaitę. Ir visą tą laiką, kuris dabar skiriamas papildomiems uždarbiams, galėtu skirti rimtam pasiruosimui pamokoms, kvalifikacijos tobulinimui (kursai, seminarai, saviugda).

O tada galetumete sneketi, apie mokytoju žiniu tikrinimus.

Mokytoja V., 2008-04-01 19:49:33

Taip, Simazas irgi teisus. Kaip gali. pvz., dailės mokytojas dėstyti Antikinės Graikijos meną, pats jo iš arti net nematęs? Arba tepamatęs artėjant penkiasdešimtmečiui, susispaudęs paskutinius pinigiukus, ir tai ne į visus muziejus bilietukus už eurus įpirkęs…. (Čia aš beveik apie save).

paprasta, 2008-04-03 09:19:00

tai pagal sita logika iseitu taip – kaip gali fizikos mokytojas destyti branduoline fizika, pats reaktoriaus net nepasidares?

Aurelija, 2008-04-03 12:15:09

Yra vienas labai paprastas dalykas, kuris dažnai pamirštamas kalbant apie universitetą kaip mokslo įstaigą. Žodis “universitetas” kilęs iš lotynų kalbos reikšia “dėstytojų ir studentų bendruomenė”. O žodžio bendruomenė reikšmės tikriausiai nereikia aiškinti? 🙂 Deja Lietuvos universitetuose viena bendruomenės pusė eina sau, o kita sau, sutarimo nėra, pagarbos vienas kitam nėra, taip ir stovime vietoje.

Be to nereikėtų per daug klausyti daugiausia verslo atstovų inkštimo, kad studentai išeina neparuošti profesiniam darbui. Reikia atsitokėti. Universitetas tai visų pirma mokslo institucija, o ne verslo bendrovė, turinti paruošti studentus mąstymui, idėjų generavimui, platesniam ir aiškesniam pasaulio suvokimui. Jums kaip matemtikams paaiškinsiu paprastai: kolegiją baigęs studentas turi mokėti išspręsti lygtį, universitetą baigęs studentas turi mokėti išspręsti lygtį ir dar įrodyti, kad tai ne vienintelis jos sprendimas. Mūsų universitetai gi siekia tik išmokyti mus spresti lygtis. Taip visi skiriami išsilavinimui pinigai ir nueina į balą.mes stovim vietoj ir viskas.

Aurelija, 2008-04-03 12:19:53

O dėl mokytojų…Mano Literatūros mokytoja niekada nebuvo Paryžiuje, bet kai skaitėm Bodlerą, ji atsistojo ant kedės, užsidėjo beretę ir perskaitė vieną nuostabiausių jo eilėraščių…galėjau užuosti už kampo kepamus prancūziškus ragelius 🙂

Burgis, 2008-04-03 16:15:18

paprasta: reaktorių gaminti nebūtina, bet pageidautina :-). O štai matęs reaktorių fizikas tikrai nebus blogesnis už nemačiusįjį.

Ačiū Aurelijai, teisingos mintys!

Ignas, 2008-04-06 10:47:10

As galiu drasiai sakyti, jog zinau mokytoju kuriems prastai sektusi ju dalyko egzaminas… Aisku islaikyt islaikytu, bet manau, jog kaikuriuos mokytojus per valstybini egzamina buciau aplenkes jei jie butu kartu rase… (aisku nenoriu saves kelti ir sakyti jog as geresnis uz juos). Reikia svieziu, nauju, energingu mokytoju, kuriems ju dalykas vis dar idomus, o ne tokiu kurie tik is reikalo ta pati skaito jau 20 ir daugiau metu… Bet manau mokytojai ne pagrindine beda svietimo sistemoje… Finansavimas – didele beda, bet mokiniai dar didesne… Nesenai apturejau pokalbi su keliais buvusiais mokytojais (tikrai gerais ir gerbiamais) ir jie taip nusivyle mokiniais, kad net baisu… mokykla baigiau dar tik pries 3 metus, bet jau dabar mokytojai man sako, kad musu laida palyginus su dabartine buvo pavyzdine, nors man atrodo jog jau ir mes tingejome mokytis… O dabar isvis is klases yra tik keli mokiniai, kuriems kazkas vis dar idomu ir jie mokosi… Gal as cia nukrypau nuo temos, bet norejau siek tiek ir mokytojus apginti 🙂

vvv, 2008-04-10 08:22:44

Manau, kad šiandienos mokyklose (viliuosi, kad ne visose) nepakankamai diegiamas sisteminis požiūris į procesus, reiškinius, dėsnius. Prieš keletą metų vienam fizikos mokytojui, pasiguodžiau, kad mano dukrą jos chemijos mokytoja neteisingai moko skaičiuoti tirpalų koncentraciją. Sulaukiau komentaro, kad mes abu ne chemikai, todėl neturėtumėm gilintis į ne savo sferą. Bet argi koncentracijos skaičiavimas vien cheminė problema? Juk taip pat skaičiuojamas ir gyventojų tankumas, ir asfaltuotų kelių dalis visame kelių tinkle ir t.t. Ar tokiems skaičiavimams reikia būti demografu ar kelių statybos inžinieriumi? Svarbu išmokyti ne koncentracijos skaičiavimo formulę, o įsivaizdavimą, kas yra ta koncentracija ir kam jos žinojimas gali būti naudingas gyvenime. Bet jeigu mokytojas į savo dalyką žiūri, atribojęs jį nuo kitų dalykų ir nuo elementarių gyvenimo reiškinių, tai toks požiūris perduodamas mokiniams, mokiniai taip auklėja savo vaikus, tokią filosofiją skelbia iš aukštų tribūnų ir pan.

Simazas, 2008-04-10 11:34:56

Pritriu vvv. Šiais laikais, mokyklose, niekas nieko nebediegia. Dabar jas reorganizuoja. Reforma :D.

Optimizavimas 😀

Niekam, siais laikais neberupi, mokiniai ir ju žinios. Svarbu, viskas graziai popieriuose atrodytu. Ir viskas labai teisinga. Kuo daugiau gliušiu valstybeje tuo lengviau valstybe valdyti.

Žiurėkit kiek daug pasiekem. Panaikinom elgesį, drausme. Dabar patys mokytojai savo mokinių bijo. Direktoriai nuo esančiu ir buvusių mokinių snukin gaudinėja. Mokytojai taip pat keturis raso kad snukin negaut, ar butu ir automobiliu langai liktu sveiki. Dabartiniuose mokiniuose sisteminis požiūris į tokius procesus isidiegia autonomiškai be mokytojų pagalbos…