Kiek tu uždirbi?

Vakar lrytas.lt portale (IT skyriuje) paskelbiau žinutę apie tai, kad sukurta svetainė www.kiek-gauni.lt, laukianti tavo išpažinties – kiek “gauni”? Smalsu, kaip mano intelektualūs svečiai pasielgtų paklausti apie atlyginimą? Aš jau seniai niekam nepasakoju, kiek, kas ir už ką man moka – nes juk gali sugalvoti nemokėti…

Atsakymai

Aras Pranckevičius, 2008-07-13 13:04:27

Kiek gaunu? “Pakankamai” 🙂

Vytautas, 2008-07-13 13:56:10

Aš iš universiteto 130 lt 🙂

dlx, 2008-07-13 22:53:20

Iš universiteto 195Lt

Aurelija, 2008-07-14 10:51:26

Ai…aš tai irgi nesakysiu 🙂 nes vis tiek nepatikėtumėt 🙂

matematikos mokytoja, 2008-07-14 12:45:03

Man moka tikrai ne tiek, kiek aš dirbu.

marius, 2008-07-14 15:51:50

kol kas nieko

amonas, 2008-07-14 17:06:56

Tai jeigu jau tam reikalui svetainė pakurta, tai kodėl niekas adresi neparašė? Negi reiks eiti į LRytą ir ieškoti 🙂 Nu bet geriau nei eiti į Delfi.

Burgis, 2008-07-14 18:50:10

amonui: atsiprašau, tikrai praleidau… Beje, toje svetainėje – jau 64 įrašai, bet tikrai keisti – pažiūrėkite! Ar tik nebūsiu aš buvęs teisus?

Tomas, 2008-07-14 22:37:48

Visiškai pritariu žmogui, kuriam labai retai pritariu – A.Valinskui, kuris kažkada sakė: “Net pikta, kai klausia, kiek “gauni”. Negaunu nė cento, viską uždirbu kruvinu darbu”.

O apie tai, kaip gražiai užglaistyti šį įdomų klausimą galėtų būti sukurta atskira tema, beveik kaip atskira etiketo pamokėlė.

Šiaip jau reikia domėtis, ką gali ir ko negali viena ir kita rinka. Vien todėl, kad siekti daugiau nei duota iš prigimimo lietuviškam kuklumui paprašyti darbdavio. Pažiūrėjau į “statistiką” – baisu!!!

Jūratė, 2008-07-14 22:57:57

Va va, Tomai, pritariu Valinsko teiginiui. Dar yra žmonių, kurie klausia ne “kiek gauni?”, o “kiek (nu)lupi?” Pasidalinkite patirtimi, kaip gražiai “išsivynioti” nuo atsakymo?

Aurelija, 2008-07-15 08:24:24

na man beprotiškai patiko ta svetainė! Šaunuoliai kūrėjai.

Ausra, 2008-07-15 08:55:58

o man patinka posakis – nenoriu daugiau uždirbti noriu daugiau gauti:)))

Burgis, 2008-07-15 23:56:58

Na, įrašų jau daugiau, bet patyrinėkite, kiek uždirba, pavyzdžiui, programuotojas. Ką supratote? Kad buvau teisus sakydamas: jūs matote ne kiek kas uždirba, o kiek kas parašė….

A.B., 2008-07-16 01:01:11

P.Burgi, aš tiesiai šviesiai: kokios Jūsų bendros mėnesinės pajėmos? Kiek uždirbate KTUG? Ir gal galima apseiti be ”pakankamai” arba ”nemažai”:) skaičius, jei galite, pateikite:)

Mokytoja, 2008-07-16 01:34:55

Po perkūnais, pasakykite kas nors, kaip, dirbant LABAI MĖGIAMĄ mokytojo darbą (ir turint aukščiausią kvalifikaciją) uždirbti PAKANKAMAI, kad nereiktų draskytis dirbant kitus darbus vakarais, savaitgaliais ir per atostogas?!

Noriu į Graikiją ir Italiją (nors ten jau esu buvusi), noriu į Norvegiją ir Olandiją (dar neteko), ir dar noriu nusipirkti visas man patinkančias knygas-o, kiek puikių dabar knygynuose! Ir dar noriu savo vaikams parodyti bent tiek pasaulio, kad užaugtų nesijausdami, jog buvo skurdžiai. Ir dar – nupirkti jiems gerą kompiuterį, kad nuolat neatiminėtų mano laptopo.

Tik ne tiek “ariant”, kiek dabar.

Aurelija, 2008-07-16 08:55:41

Aha…vakar pirkau Stefan Zweig knygą “Širdies nerimas” išleista “vagos” leidyklos, paprasta knyga (ne turinio prasme) ir tiek. Tarp kitko labai nekokybiškas įrišimas, prastas popierius…kainavo 40 litų!!!! Sako “benzinas brangus”. Na ką gi…tai buvo visi 5 procentai mano algos…:) Nagi matematikai, kiek aš gaunu?

P.s. oi tos mokytojos…:( Aš ir manau, kad jau kas kas, bet jie mūsų šalyje tai patys skurdžiausi. Įsivaizduojat, negalėt nuvažiuot į Graikiją, ar Italiją antrą kartą!!! Kalbos nėra…Neįsižeiskit, bet labai jau juokingai tokie pasisakymai iš šalies atrodo 🙂 🙂 🙂 Net matau kaip tokia garsi istorinė asmenybė Madmouzel Deficit tupinėja po Versalio rūmus reikalaudama dar vienos naujos suknelės, kai kiti klusniai “aria” …ir galvoja apie revoliuciją (švietimo sistemos? mąstymo?supratimo?)…Dar kartą pabrėžiu,tik neįsižeiskit. Sakau tik tai, ką matau iš šalies.;)

Jūratė, 2008-07-16 10:06:09

Aurelija, manau, ne taip supratote. Kiekvienas renkasi pagal save. Vienas geriau jau vaikščios basas plikas, kad tik galėtų nusipirkti naują knygą, kitas kad pakeliautų. Dirbti tik tam, kad pavalgytum ir sumokėtum mokesčius – ne gyvenimas! Norisi ir daugiau savo poreikių patenkinti.

Burgis, 2008-07-16 10:14:35

A.B. ir kt.: šioje svetainėje jau esu rašęs, ko netinka klausti. Vienas iš netinkamų klausimų yra apie uždarbį. Keista tai, kad aš net norėdamas neatsakyčiau. Nežinau… Žinau, kad esu direktoriavęs be algos, už pusę algos – ir nieko! Tik paskui valdžia pasakė, kad gimnazija negali būti su puse direktoriaus…

Vėl priminsiu palinkėjimą: kad jums niekada gyvenime nereikėtų dirbti už pinigus! Jei turėčiau pinigų, aš mokėčiau už teisę direktoriauti vienai geriausių Lietuvos mokyklų.

Uždirbu ir kitur, kitaip. Ir jums to linkiu. Kaip? Įvairiausiai! Pavyzdžiui, aš turiu idėją, ką veiksiu, kai būsiu pensininkas: iš “Senukų” nusipirksiu mažytį medinį namelį, gražiai jį nudažysiu, apsivilksiu margą šilkinį chalatą ir savo kieme seksiu vaikams pasakas; viena pasaka – vienas litas; jūs atvešite bent 10 savo vaikų, anūkėlių, aš per valandą paseksiu tris pasakas ir uždirbsiu 30 Lt. Va taip!

Antanas, 2008-07-16 10:16:30

Jūrate, manau Aurelija komentavo pusę dviejų Mokytojos parašytą pasisakymą, kuriame ši skundžiasi neuždirbanti pakankamai, daug arianti, negalinti nuvažiuoti į Graikiją ir Italiją (antrą kartą!) ar nupirkti vaikams kompiuterio, kad šie nesiskolintų jos “laptopo”. Atleiskit, bet visi kas nori uždirbti (ir uždirba) daug(iau) aria – tik arimu to nevadina. O visų antrą – svarbu ne kaip ir kiek uždirbti, o kaip su tais pinigais elgtis – galima pradėti nuo to, kad nepirktumėt laptopo, jeigu negalite jo sau leisti. O jeigu galite sau leisti nusipirkti laptopą ir važinėti po užsienio šalis, tuomet uždirbate pakankamai.

vvv, 2008-07-16 10:24:40

Nesuprantu, kam reikia supirkti VISAS PUIKIAS knygynuose esančias knygas. Visų neperskaitysi, tai kam tie nepigiai kainuojantys kilogramai namuose.

Mokytoja, 2008-07-16 11:27:58

Aurelijai ir Antanui:

Atleiskite, jūs visiškai nesupratote, ką noriu pasakyti.

Kodėl rašiau komentarą naktį, pusę dviejų? Todėl, kad tik ką buvau baigusi darbą, už kurį uždirbsiu pinigų savo atostogoms, ir prieš išjungdama kompiuterį užsukau prasiblaškyti.

Sakote, mokytojo atostogos ir taip du mėnesiai? Hm. Pusę ar du trečdalius jų tenka skirti užsidirbti pinigų… atostogoms.

Kodėl pabrėžiau, kad buvau Graikijoj ir Italijoj? Man greitai 50 metų, o buvau tik pernai ir užpernai. Ir tikrai ne iš mokytojo eksperto atlyginimo.

Sako, nemandagu klausti, kiek kas uždirba, o direktorius klausia, “kaip jo intelektualieji svečiai atsakys į tokį nepatogų klausimą”.

Kodėl, aš galiu -už visą mokytojo eksperto etatą aš į rankas gaunu 1500Lt. Pabrėžiu – už VISĄ ETATĄ.

Dar šeimoje yra du vaikai, kurie bent 5-8 metus patys neužsidirbs. Vyras (reikia sakyti – deja) irgi pedagogas. Tai kaip jūs manote, kiek papildomai reikia dirbti dar?

Dešimtys mano kolegių mokytojų pavydi man kelionių, nes tikrai neįperka-taip, aš neperku nei naujos mašinos, nei brangios dešros, beveik neremontuoju buto, neįsigyju madingų batų ir drabužių – renkuosi, kas man svarbiau. Sijonas susidėvės, o tai, ką pamačiau, mano sielos atminty liks amžiams.

Kas dar ne visai suprato mano pasisakymą – tai pakartoju (pedagogo bruožas) – nedejuoju, kad mokytojų atlyginimai maži – užsidirbu kitur, kitaip.

Nesu kvailutė, mokyklą aukso medaliu baigiau. Nesiūlykite eiti į verslininkus ar kt. Aš dirbu iš pašaukimo, bet, deja, tikrai negaliu atiduoti visos savęs tiesioginiam darbui.

Mokiniams REIKIA INTELEKTUALIŲ IR VISAPUSIŠKAI išsilavinusių mokytojų. Tik kodėl nereikia valstybei?!..

Ne į temą: kitoj šios svetainės temoj p.Burgis klausia – kur atostogauja mokytojai? Atsiųsiu keletą nuotraukų – tikrai ne blogesnių už ten publikuojamas iš Norvegijos.

Mokytoja, 2008-07-16 11:30:38

vvv.

Ne VISAS PUIKIAS knygynuose esančias knygas, o TAS, kurios man reikalingos nuolat, -kasdien ar tik kartais, bet būtinai namie.

Burgis, 2008-07-16 12:15:19

Mokytojai V.: visi šios svetainės lankytojai turi žinoti, kad Jūs – puiki mokytoja! Bėda ta, kad kapitalizmas – žiauri sistema. Ji suteikia šansų, bet nėmaž “nepasirūpina” žmonėmis, kurie tais šansais dėl įvairiausių priežasčių negali pasinaudoti. Ką daryti? Reikia burtis į grupeles ir šturmuoti kapitalizmą! Ar jūs padedate man eiti privatizavimo keliu? Ne! Ar jūs šantažuojate aplinką, kad Jums tinkamai užmokėtų už tinkamą darbą? Ne! Po vieną neprasiveršime… Mecenavimo mechanizmai dar neveikia, oriai priimtinos paramos nėra – valstybė dar jauna. Priversk atiduoti!

Aurelija, 2008-07-16 12:24:59

P. Burgiui: Kai eisit pas poną MinISTERIKĄ, tai perduokit jam tokios Aurelijos sumanymą. O būtnet, reikia, kad visos laisvai privalomos papildomos pamokos būtų įteisintos (t.y. iškeltos iš po pogrindžio) ir reglamentuota (suprask, taptų aiški) apmokėjimo už jas tvarka. Tai ir valstybės biudžetas papilnėtų, gal kokią vieną kitą mokyklėlę pastatytų…nors ką aš čia šneku…užtenka LR CK paskaityti ir taps aišku, kad už visokius “papildomus mokymus” turi būti sudaromos sutartys, ir mokami mokesčiai. Tikrai p. Burgi, nejuokauju, čia labai geras pasiūlymas. Įsivaizduokit!!! eina koridorium Jūsų Gimnazijos (Labai gerbiu šią mokyklą, todėl rašau iš didžiosios raidės) mokytoja ir sako “p. Direktoriau, aš ką tik grįžau iš atostogų už kurias sumokėjau iš tiesioginių savo pajamų!” Argi ne idilė?

matematikos mokytoja, 2008-07-16 12:56:39

Aurelijai: Kai kurie mokytojai (ne visų dalykų) uždirba tiek, kiek ir Jūs, bet tikrai nenori, kad jų paslaugos būtų iškeltos iš pogrindžio. Nes, kaip Jūs sakote, valstybės biudžetas tai papilnėtų, bet mokytojų “ryškiai” sumažėtų. Arba, tada tektų pakelti kainą, o to nenorėtų mokinių tėvai. Todėl šiuo metu Jūsų pasiūlymas nerealus.

Mokytojai V.: O aš vis dar noriu madingo sijono 🙂 Ar nepastebėjote, kad kolegės labiau pavydi sijono, o ne kelionių?

B.Burgiui: Po truputį šantažuoju:) Bėda ta, kad Jūs vos ne vienintelis direktorius, kuris suvokia, kad jau kapitalizmas ir mes gyvename XXI amžiaus Europos sąjungos valstybėje, kiti vadovaujasi socializmo principais.

Jūratė, 2008-07-16 13:39:34

Turbūt dėl šios priežasties ir neatviraučiau, kiek uždirbu, nes kažkas iš šalies pajunta norą pasvarstyti, kad tu turi pakankamai. Juk net tą patį darbą dirbantys žmonės, jį dirba skirtingai. Skirtingi jų poreikiai gyvenime. Vienas turės mažiau, kad tik nereikėtų daugiau dirbti. Kitas dirbs daugiau, siekdamas svajonės. Vertinimas: tu jau buvai Italijoje, kas per išpuikusio žmogaus noras dar kartą ten važiuoti? O gal tai žmogaus gyvenimo svajonė. Gal pirmą kartą nuvažiavo atsitiktinai, laimėjęs kelionę, gal tai dovana. Ar “uždirbi pakankamai” reiškia gali susimokėti už maistą ir mokesčius?

Ar reikia nusodinti svajonę nusipirkti laptopą, vien dėl to, kad šiuo metu neturi tam pinigų? NESUTINKU! Turi svajonę, turi motyvaciją – tiek darbe, tiek gyvenime.

O iš viso, nežinau ar kas drįstų pasakyti, kad mokytojų atlyginimai yra pakankami :). Su tokiu darbo sunkumu kasdien priklausytų po stiklinę pieno 🙂

Aurelija, 2008-07-16 13:47:56

matematikos mokytojai: Tai tada išeina, kad mokytojai ne taip jau blogai ir gyvena ar ne? Tai kam tos nuoskaudos?

Vat o mokiniai ir jų tėvai, žinokit išeina iš mokyklų su nuoskaudom, nes visi intuityviai supranta, kad mokėjo už tai, kas turėjo būti nemokama…

Tad atėjo laikas deklaruoti, kiek gauna mokytojas? Tik dar kartą, aš vertinu tik nuoširdumą ir atvirumą…

Aurelija, 2008-07-16 13:49:49

Jūrate, o gydytojų atlyginimai pakankami? Slaugytojų? Seselių?

Mokytoja V., 2008-07-16 14:02:55

Aurelijai.

Mes juk kalbame apie atlyginimą už tiesiogiai atliekamą “valdišką”darbą, ar ne?

Tie mokytojai, kurie uždirba, kaip sako, “pakankamai”, juk dirba PO SAVO TIESIOGINIO DARBO VALANDŲ, laisvalaikiu, papildomai – korepetitoriauja. Kaip manote, kiek laisvo laiko poilsiui jiems lieka. O paskui kaip tam filme: “Nuvarytus arklius nušauna”.

Beje, aš dėstau tokį dalyką, kad tikrai negaliu korepetitoriauti ir taip užsidirbti dar.

Papildomas mokymasis – juk dėl konkurencijos. Anksčiau papildomai mokytis reikėjo atsiliekantiems, dabar gi – geriems mokiniams, kurie nori dar daugiau.

Mokytoja V., 2008-07-16 14:09:42

Matematikos mokytojai. Taip, ir aš norėčiau madingo sijono. Bet nelabai įperku, ne į Italiją noriu dar labiau.

Ko pavydi kolegės, man nelabai svarbu, bet bent kelioms iš jų pavydžiu aš – kad turi vyrus verslininkus ir joms nereikia plušti dėl pragyvenimo, o gali nuvažiuoti kur nori su visa šeima, taip pat ir sijonų prisipirkti kokių tik užsigeidžia.

Aurelijai: norint šalį pažinti, reikia į metus po kelis kartus važiuoti, ar bent jau kasmet -o ne tik apsilankius sostinėje, užsibrėžti kryžiuką- “ten jau buvau”.

Taip, Italijoje aš jau buvau po kelias dienas du kartus. Bet dabar tikrai žinau, kad noriu DAR. Ne dėl “paukščiuko” ir ne dėl draugių pavydo. Dūšios atgaivai – ir akis paganyti. To niekad negana.

matematikos mokytoja, 2008-07-16 14:12:11

Aurelijai: Kaip mokytojai gyvena nurodė mokytoja V., tiksliai ir skaičiais. Tai mokytojo lubos už etatą. Tai Jums atrodo daug? Jei pastebėjote, aš rašiau “kai kurie”. Tai nedidelė dalis matematikų, lituanistų, anglistų, istorikų, vienas kitas biologas.

  1. Jie dirba ne už etatą ir turi aukščiausią kategoriją.

  2. Korepetitoriauja. Dar mažiausiai vienas etatas.

  3. Rašo pelningus leidinius.

  4. Veda iš projektų arba ŠMM finansuojamus ir kitus seminarus.

  5. Daugumą jų (savo dalyko) pažįstu.

Ar aš galiu pažinoti tūkstančius žmonių? Ir kiek tokiems mokytojams metų? Vidutiniškai 50.

Kapitalizme viskas mokama. Visi mokytojai mokyklose atidirba už tai, kiek jiems sumokama. 10 – 15 Lt už valandą, tai tik mokestis už 30 vaikų priežiūrą 🙂 Tiek sumoka valstybė. Jei dar norite, kad juos mokytų, mokėkite pinigus 🙂

vvv, 2008-07-16 14:13:34

Dažniausiai gailimės tų, kurie garsiausiai aimanuoja. O ką pagalvotumėm apie gaisrininką, kuris, ant ugnies išpylęs kibirą vandens, pareikštų, kad už jo varganą atlyginimą didesnės pastangos nepriklauso, ir, jei visgi kažkas nori, kad gaisras būtų užgesintas, tai tegul už tai ir susimoka, ir dar pasakytų, kad jei jam nuo rudens nepakels to atlyginimo už to 1 kibiro išpylimą, tai jis streikuos, t.y. į gaisrus važiuos, bet vandens visai nepils?

Burgis, 2008-07-16 14:14:23

Rašytojai V. reikia Italijos siužetų, nejaugi neaišku?

O, kad aš spėčiau rytoj viską ministrui pasakyti… Dar geriau būtų, jei jis manęs paklausytų. Geriausia – jei veiktų pats ir mane pasikviestų padėti. Šį tą nuveiktume iki spalio…

Aurelija, 2008-07-16 14:29:31

Mokytojai V: Na jeigu mes jau pradedama skirstyti pajamas į atlyginimą už “valdišką” darbą ir atlyginimą už “nevaldišką” darbą (“pinigus tarp kitko”), tai vargu ar turime apie ką šnekėti, nes vargu ar mes sutinkame dėl ribos skiriančios teisėtą atlyginimą, kyšį, dovaną ir neteisėtai gaunamas pajamas.

O dėl konkurencijos, čia irgi gera klausimas, ar tik ta konkurencija nėra dirbtinai išpūsta?

Aurelija, 2008-07-16 14:36:12

http://www.kiek-gauni.lt parašyta, kad mokytojas kretingos rajone gauna 1882 LTL. Man tai čia daug, nežinau kaip jums, o ir 1500 LTL irgi mano giliu įsitikinimu yra pakankamai.

Jūratė, 2008-07-16 14:36:12

Aurelija, gydytojų atlyginimai irgi yra maži. Kraupiai maži. Tai ką? Tada nereikia kelti šios problemos?

Geriausiai yra dirbti mėgiamą darbą. Kiek supratau, čia diskutuojantys mokytojai tokį ir dirba. Dėl poreikių netenkinimo tenka dirbti kelis darbus. Vietoj to, kad būtų SUPER geras mokytojas, pailsėjęs, pasitempęs, miego, sveikatos sąskaita dirba kelis darbus. Kas kenčia? Kenčia darbo kokybė.

Ekonomikos vadovėlio apibrėžimas: atlyginimo dydis turi būti tiesiogiai proporcingas su darbuotojo darbo krūviu, pavojingomis darbo sąlygomis ir nešama atsakomybe. PARADOKSAS! Gydytojai tiesiogiai atsakingi už žmogaus gyvybę, mokytojai -už moksleiviams perduodamas žinias, policija – už saugumą, gaisrininkai – už gyvybės ir turto išsaugojimą… visi išvardintieji Lietuvoje gauna mažiausiai. Mūsų išrinktieji sakyčiau neneša visai atsakomybės. Didžiausia bausmė už neatsakingus sprendimus ir veiksmus – posto pakeitimas, pašalinimas iš partijos ir t.t. Dažniausia bausmė – viešas papeikimas… Kokie jų atlyginimai? Jei jau gali būti kažkokie nesutarimai, tai tik ne jų sąlygų gerinime. Netiko salė, bum naują salę pastatė… Kaži, gal tegu paposėdžiauja eilinės mokyklos klasėje. Jiems to nesuprast. Iš ten aukštai to nesimato…

Jūratė, 2008-07-16 14:37:59

Aurelija, 1500Lt daug ar mažai galima spręsti tik įvertinus darbo krūvį, sąlygas, atsakomybę.

Aurelija, 2008-07-16 14:39:05

Jūrate, sutinku su Jumis.

Burgis, 2008-07-16 14:41:56

Mielos Mokytojos! Daug metų direktoriauju, todėl negaliu vėl nepasakyti svarbiausios tiesos: mokytojai uždirbtų tiek, keik ir turi uždirbti, jei visi būtų Mokytojai. Žvelkime tiesai į akis: daugybė žmonių mėgaujasi ilgomis atostogomis, nefiksuotomis darbo valandomis prisidengę Mokytojo vardu! Neraštingi, nevalyvi, be iniciatyvos, neišprusę, aptingę, savanaudiški, godūs – nematėte tokių??? Kol jų bus – visuomenė VISIEMS mokytojams tinkamai atlyginti nesutiks, nes mokytojų daug, o kapitalizmas labdaros nepakenčia. Todėl ir ministro rytoj prašysiu REALIOS atestacijos ir REALIŲ atlyginimų. Pirma atestacija, tik po to – atlyginimas!

Aurelija, 2008-07-16 14:49:37

P. Burgi, man atrodo, kad mane mokė kaip tik tokie mokytojai apie kokius Jūs rašote! Stebėtina koks Jūs įžvalgus. Sėkmės pas ministrą!

vvv, 2008-07-16 14:49:49

Burgiui: jeigu po tuo reiks pasirašyti, paskelbkite. Aš pasirašysiu.

matematikos mokytoja, 2008-07-16 14:59:57

B.Burgiui: Ir kurgi Jūs matėte daugybę tokių netikusių mokytojų? Gal KTUG? 🙂 Kiek žinau, kitos mokyklos direktoriumi Jūs nebuvote?

Aurelijai: Stebiuosi, kaip turėjusi tik “neraštingus, nevalyvus, be iniciatyvos, neišprususius, aptingusius, savanaudiškus, godžius” mokytojus, tapote raštinga, išprususia, darbščia (daug uždirbate) …

Aurelija, 2008-07-16 15:11:37

Matematikos mokytojai: mokėjau daug 🙂 tiems, kaip Jūs juos vadinate, “korepetitoriams”.

Mokytoja V., 2008-07-16 15:14:15

Aurelijai:

“Valdiškas darbas” – tai tas, už kurį man moka valstybė.Visi kiti mano darbai – asmeninė iniciatyva ir asmeninė rizika, beje, po nustatyto valdiško darbo valandų. Savaitgaliais, per atostogas.

Jei ne paslaptis, kiek Jums metų? Turite vaikų? Mokate už jų mokslą, maistą, batus, dantų taisymą, būrelius? Išlaikote butą? Ir tam Jums PAKANKA 1500 litų?! Fantastika!.. nebent gyvenate sausa duona ie vaikams neperkate net ledų.

Dėl atlyginimo Kretingoje. Neabejoju, kad tas atlyginimas už pusantro etato ar panašiai.

Dar kartą įsiskaitykite: esu gyvas pavyzdys ir sakau tiesą:

1.Turiu AUKŠČIAUSIĄ – eksperto kategoriją, vadinasi, mano pamokos įkainis yra DIDŽIAUSIAS.

Šią kategoriją gavau už parašytus du savo dalyko vadovėlius ir pedagoginio darbo stažą (15 metų ir daugiau). Gerų mokytojų yra daug, bet, sutikite, vadovėlius ne visi gali parašyti. Taigi, ekspertais tapti visi mokytojai jokiu būdu negali -t.y, uždirba mažiau.

  1. Pernai dirbau LYGIAI VIENU PILNU etatu.

  2. Atlyginimas į rankas buvo 1500Lt.

Dabar lyg tai pridėjo 10%. Vadinas, bus 1650, bet viskas pabrango dar labiau.

Tai yra MAKSIMALUS ĮMANOMAS ATLYGINIMAS Lietuvoje už VIENĄ ETATĄ. Visi kiti, kurie gauna daugiau, dirba DAUG DIDESNIU krūviu. Kas nukenčia? Žinoma, sveikata ir darbo kokybė. Neabejotinai.

Mokytojai tuoj išnyks kaip rūšis, nes jaunesni, turintys įsigyti būstą ir auginti vaikus, normaliai gyventi nepajėgs.

Mokytoja V., 2008-07-16 15:19:52

vvv. Aš ne aimanuoju, o garsiai PIKTINUOSI!

Ir dar -dirbu mėgstamą darbą, bet vis daugiau jėgų turiu skirti kitam darbui – užsidirbti papildomiems pinigams.

Lygindamas gaisrininkus(reikia sakyti – “ugniagesius”) ir mokytojus, pamąstykite, kiek kvalifikacijos, intelekto, žinių turi turėti vienas ir kitas.

Mokytoja V., 2008-07-16 15:26:27

Ir dar Aurelijai.

Negaunu jokių kyšių, dovanų ir pan. Tiesiog buvau priversta dar ir įregistruoti savo individualią įmonę ir susigalvoti papildomos veiklos, kad galėčiau pragyventi. Taigi, valstybei dar ir visokių mokesčių sumoku.

Mielai dirbčiau tik mokytoja, o kitais pomėgiais užsiimčiau savo malonumui ar tobulėjimui.

Bet negaliu. Esu turbūt “nedvasinga”, turiu nuolat galvoti apie pinigus, nes turiu dar ir dukrą studentę, ir sūnų aštuntoką…

mama, 2008-07-16 15:32:23

Dukra mokosi KTU gimnazijoje.Labai dėkinga gimnazijos mokytojams už jų darbą . Įsitikinusi,kad korepetitorių neprireiks. Direktoriui sėkmės.

Burgis, 2008-07-16 15:36:58

Matematikos mokytojai: o, per savo netrumpą gyvenimą mačiau DAUG mokytojų ir nemažai Mokytojų. Gal kada nors, kai tai jau nieko neįžeis, parašysiu memuarų knygą su įrodymais…

Aurelija, 2008-07-16 15:38:59

Mokytojai V: Tikras pragaras ta Lietuva, kai pagalvoji ar ne? Ypač kai manoma, kad ugniagesiui reikia mažiau intelekto ir kvalifikacijos nei mokytojui. Dieve apsaugok.

Mokytoja V., 2008-07-16 15:49:25

Nuo ko Dievo prašote apsaugoti – nesupratau?..

Vietoj aiškaus atsakymo į mano logiškus (na tegul -retorinius) klausimus, jūs ironizuojate.Tai gynyba ar argumentų pritrūko?

Kodėl sakote, Lietuva -pragaras? Visai ne, jokioj kitoj šaly gyvent nenorėčiau -bet norėtųsi daugiau teisybės ir išminties. Valstybė, kirsdama šaką, ant kurios sėdi mokykla, kerta savo būsimos egzistencijos medžius.

Dėl žinių ir intelekto…Pabandykite dėstyti, pavyzdžiui, imliems ir protingiems dvyliktokams. Tada galėsime diskutuoti toliau.

Manau, kad LABAI INTELEKTUALŪS ir LABAI PROTINGI vyrai renkasi kitokias specialybes, ne ugniagesio. Tiesiog jiems reikia kitokių savybių – fizinės ištvermės, drąsos, ryžto.

matematikos mokytoja, 2008-07-16 16:04:40

visiems: mokytoja V., ir aš tai atostogaujame (na, sakykime, kad atostogaujame :)). O visi kiti svečiai? Šiuo metu lyg ir darbo metas?

Nieko nenoriu įžeisti, bet joks mokytojas, geras jis ar blogas, (net IT) darbo metu internetinėje diskusijoje dalyvauti negali. Tai nuolatinė įtampos ir streso būsena. O gaisrininkas tik retkarčiais tai patiria, pildamas tą kibirą 🙂

vvv, 2008-07-16 16:04:52

Mokytojai V.: nenoriu “užsiciklinti ant” gaisrininkų – ugniagesių (beje, abu šie žodžiai yra legalūs). Tai buvo tik greituoju būdu sugalvotas mano pavyzdys. Tačiau ir nedaug išmanydamas apie jų darbą, žinau, kad ten irgi reikalinga ir kvalifikacija, ir intelektas.

Ar sutiktumėte savo gyvybę patikėti ugniagesiui-gelbėtojui, kuris dar vakar dirbo mokytoju, arba greitosios pagalbos felčeriui, kuris išvakarėse buvo gaisrininku? Lygiai taip aš nepasitikiu ir mokytoju, kuris tapo mokytoju, nes kitur nepriėmė. Bet, gink dieve, nesakau, kad pas mus visi tokie.

Aurelija, 2008-07-16 16:22:00

Na tiek jau to…galiu atsakyti į Jūsų klausimus. Gyvenu Vilniuje, Baigiau bakalauro studijas, Man 23 metai, Matematikos mokytoja jau apskaičiavo kiek aš uždirbu ir konstatavo, kad tai daug. Tiesa, gyvenu su tėvais. Šiuo metu turiu 1000 litų santaupų (ketinau keliauti į Italiją), bet laimėjau gyvenimo loterijoje ir įstojau į magistrantūrą (ten kur svajojau).Mano studijos kainuos arti 3000 litų į semestrą. Tad kaip jau supratote, į Italiją nebevažiuoju, nes reiks mokslams atiduot. Likusius pridės tėtis, sakė kraitis bus!. Tiesa, dar bus likę du semestrai mokslo, tad reiks galvot kaip sukrapštyt likusius. Mokausi ir dirbu vienu metu jau nuo pirmo kurso, pagal specialybę tiesa. Ir jau nuo pirmo kurso tėvams duodu po du šimtus litų už butą ir šimtą už maistą (jie tiesa nenoriai ima, bet aš kažkaip nepatogiai jaučiuosi, ir taip per tuos mokslus savo sengalvėlius prie žemės prilenkiau) (idomu ar matematikos mokytoja paskaičiavo kiek man lieka “sau”). Dėkui Dievui, tik kad gerus tėvus turiu. Tėtis dirba du darbus, mama – gydytoja dirba du darbus ir dar savaitgaliais ir taip jau nuo sesės abitūros, kas, o varge, tęsiasi jau 7 metus. Tėčiui su širdim prastai, jau matau, kad pavargęs, bet dar kurta, sako “ištversim, viską ištversim”. Ir niekad aimanos negirdėjau iš jo nei vienos. Gal jis ir Piktinasi, bet tyliai, giliai širdyje, bet nieko nesako…tyli…dirba susikaupęs.

O dėl Ugniagesių…Ar teko Jums kada nors gesinti ugnį? Tokią šėlstančią, karštą kaip pragaras…kai nežinai, ar tik tai nepaskutinė liepsna prieš kurią kovoji…?

Jei dar klausimų kils, su malonumu atsakysiu. Ir dar…nuoširdžiai manau, kad šaką ant kurios sėdi mokykla visų pirma kerta patys mokytojai savo abejingumu savo profesijai.(Čia kalbėjo jauno žmogaus patirtis).

matematikos mokytoja, 2008-07-16 16:41:09

Aurelijai: Visiems savo mokiniams sakau: apie gerus ir blogus mokytojus pakalbėsim neanksčiau, kaip 10 metų po mokyklos baigimo. Taip, kad Jūs dar per jauna:). Jūs uždirbate tikrai daug, tiek, kiek pradedantis mokytojas :), nevilnietis gyvenantis Vilniuje, su šeima, ir jokie tėvai jam nepadeda. Ar tai įmanoma? Ir ar tikrai patys mokytojai kerta šaką ant kurios sėdi?

vvv, 2008-07-16 16:43:15

Matematikos mokytojai – apie gaisrininką, kuris tik retkarčiais patiria įtampą: ar jums yra kada nors ilgesnį laiką budėti pamainomis (tam nebūtina būti gaisrininku). Lyg ir nieko sunkaus ar pavojingo neveikiant… Lyg ir esant visuotinei aplinkinei ramybei…Nelaukiant to, ko gali sulaukti…

matematikos mokytoja, 2008-07-16 16:55:06

vvv: Teko, studijų laikais dirbti Greitosios medicinos pagalbos stoty. Taip, kad galiu palyginti. O aš Jums palinkėčiau bent vieną dieną ištverti ne KTUG, o kokios nors eilinės vidurinės mokyklos, dar geriau pagrindinės mokyklos, 30 paauglių, kurių tarpe 5 spec. poreikių, klasėje. Tada gaisras Jums atrodys, kaip išsigelbėjimas 🙂

Mokytoja V., 2008-07-16 16:57:00

Aurelijai.

Taip, gyvenant pas tėvus 1500 Lt tikrai atrodo nemažai. Žaviuosi, kad Jūs sugebate iš savo pinigėlių prisidėti prie namų ūkio. Bet aš jau seniai pati mama ir nuo kitų metų aš turėsiu mokėti už savo dukters magistrantūrą!

Dėl Italijos nepergyvenkite. Spėsite. Man jau 48-eri, ir dar tik keli metai, kai galiu sau leisti pasižvalgyti po užsienius. Nors ką aš sakau – galiu sau leisti! Žinoma, kad pagal pajamas negaliu, bet iš paskutiniųjų stengiuosi, nes greitai sveikata nebetesės net kur nors keliauti.

Aurelija, 2008-07-16 16:57:39

Matematikos mokytojai: O kas dar ją kerta, mokiniai ar tėvai? Beje, gaunu tai aš tikrai daug. Kaip pradedančiai specialistei sakyčiau visai nemažai (beje taip mano šiam pasaulyje tik du žmponės – Jūs ir mano darbdavys), ir tikrai nėra ko skųstis.O patirtimi apie pradedantį mokytoją “ne vilnietį, gyvenantį Vilniuje, su šeima ir jo tėvai jam nepadeda” pakalbėkite su mokytoja V, ji ką tik manęs paklausė kaip galima pragyvent su 1500 lt. Ir sakė “Fantastika”!!!! Va, argumentai mokytojai, pasirodo tikrai galima!!! Na sakykit ką norit, bet nemačiau aš dar nei vieno nuskurdusio mokytojo, na tikrai nemačiau. O piktą, nepatenkintą – mačiau ne vieną.

P.s. Jūsų bėda, tame, kad mano nuomonę įvertinsite tik po 10 metų. Jei išklausytumėt savo mokinius ir jų tėvus, tikriausiai vienu pjūklo rėžiu į šaką būtų mažiau.;)

Aurelija, 2008-07-16 17:01:28

Mokytojai V.

Taip kad šiuo ir užkasim karo kirvį ar ne;) sėkmės Jūsų dukrai magistratūroje, ir susitiksime kada nors Italijoje…:) gal net pavyks kartu išgerti kavos.:). Tada atsiųsim p. Burgiui nuotrauką, kaip šauniai atostogaujame :), o į piktus komentarus nekreipsime dėmesio 🙂

Mokytoja V., 2008-07-16 17:03:32

Aurelija, Jūs pernelyg pikta savo jaunam amžiui. Aš minėjau, kad už tuos 1500 reikia išlaikyti butą ir du vaikus. Ir jau niekas nebegali “pridėti”, o vaikai dar negali. Tokių pinigų neužtenka, niekaip! Nuperki vienam vaikui batus, o kitam jau negali. Susimoki nuo žiemos likusias skolas už šildymą, o mažėlis varvina seilę į braškes žiūrėdamas.

Vienam žmogui tiek – tai dar dar…

Mokytoja V., 2008-07-16 17:05:45

Aš tuoj p. Burgiui nusiųsiu pernykštę nuotrauką, graikišką… ir dar, šiųmetinę, nuo pigesnio- Aiseto ežero.

Svarbu svajoti ir nepasiduoti. Ir linkiu Jums po magistrantūros nuvažiuoti į Italiją – stebuklingai graži šalis. Bet ji niekur nedings, Jūs dar turite daug laiko.

Jūratė, 2008-07-16 17:11:27

Aurelija, o dabar pabandykite visai iš gyvenimo išbraukti tėvų pagalbą – pradedant butu, parama ir t.t. Ar neišslys daug svajonių iš rankų? Ar taip užtikrintai ir toliau kalbėsit?

Mano situacija panaši. Jei ne tėvų parama – tiek finansinė, tiek prižiūrint abu vaikus, tiek stogas virš galvos -taip gerai kaip šiandien negyvenčiau. Taip, aš daug dėjau pastangų, nemiego valandų, nervų (savo, vyro, tėvų… :D), atostogų. Yra žmonių, dėjusių tiek pat daug pastangų, bet neturinčių tokio užnugario.

Jūs neįvertinote dar vieno dalyko. Kol kas studijuojate, gyvenate pas tėvus, tiesa, jaučiatės prisidedanti prie mokesčių. O įsivaizdokite, Jūsų ne tik kad niekas neremia, bet dar turite išlaikyti ir savo vaikus. Patys dar galime gerai diržus susiveržti, bet vaikams tai valgyt reikia :).

matematikos mokytoja, 2008-07-16 17:12:27

Aurelijai: Užsukite bent dienai ten, kur siūliau užsukti vvv ir pamėginkite pragyventi iš tokio atlyginimo, kurį gaunate, ir galbūt suprasite, kodėl Jūsų mokytojai buvo pikti ir nepatenkinti. O apie nuomonę: iš savo patirties žinau, kad praėjus 10 metų ir pradėjus gyventi savarankiškai, mokiniai viską vertina kitaip. Dabar, tai ne Jūsų nuomonė, tai tik Jūsų nuoskaudos, o tai visiškai skirtingi dalykai. Gyvenimo be nuoskaudų nebūna. Vėliau jos užsimirš ir Jūs viską pamatysite kitaip.

Jūratė, 2008-07-16 17:15:03

Aurelija, nieko tokio, jaunatviškas maksimalizmas jauną žmogų puošia :). Po to tai kaip važiuotumėt dviračiu per laiptus – bum bum bum bum per užpakalį, kol ateina mintis, kad kažko dar nebuvote numačiusi 🙂

Mokytoja V., 2008-07-16 17:20:16

Kas kerta šaką, ant kurios mokykla? Visų pirma, valstybės politika. Švietimas – viena pagrindinių sričių, kur turėtų būti geriausi specialistai, nes jie moko jaunimą. Kai studijavau aš (beje, ne pedagogiką, į ją atėjau gerokai vėliau), mokytojauti ėjo pirmūnai. Mokykla laikosi ant mano bendraamžių (man 48) ir vyresnių! Mokytojai nyksta kaip rūšis, nes kas gi gali eiti mokytojauti, kai tik tokios algos?! Taip, pradedantis mokytojas tegauna apie 800. Jo amžius – kaip tik šeimos kūrimo metas. Ką daryti?

Tas pat absurdas su sveikatos apsauga… O, pvz., teisėjams iš to pačio iždo mokamos dešimttūkstantinės algos.

Aurelija, 2008-07-16 17:23:25

Jūrate. Aš kiekvieną mielą dieną, kiekvieną valandą, kiekvieną minutę pagalvoju, ką gi aš daryčiau be savo tėvų? Būtu prastai, netgi labai prastai. Iš tiesų tai man labai nepatogų, kad aš 23 metų bakalaurė turiu prašyti savo tėvų pagalbos 🙂 Man tai atrodo kažkaip, na kažkaip kaip neturėtų būti. Ar ne?

Jūratė, 2008-07-16 17:25:23

Man tai iš viso keistas valdžios supratimas. Juk gydytojai, programuotojai, įvairių sričių specialistai, valdininkai – visi praėjo pro mokyklą. Jų vaikai, anūkai irgi eina pro ten pat. Mokykla yra pagrindas. Ant silpno pagrindo tvirto namo nepastatysi!

Aurelija, 2008-07-16 17:28:58

Mokytoja V: bet dauguma pradedančių specialistų gauna 800 lt.

O kad mokytojai yra nykstanti rūšis tai absoliuti tiesa. Bet negalėčiau pasakyti, kad taip tik dėl algos, didelia dalimi taip, bet dar yra požiūris, profesijos prestižas (deja)…

Jūratė, 2008-07-16 17:30:21

Aurelija, tėvai tikriausiai remia Jus dėl to, kad mato perspektyvas, mato kaip stengiatės. Kiekvienas tėvas, jei tik galės, pakylės savo vaiką aukščiau.

p.s. aš šiandien irgi iš tų plepiųjų. Vyras su vaikais važinėjasi. Lija už lango, o aš stoviu su žirklėm ir laukiu, kada nustos. Eglutė pusiau nukirpta, pusiau apaugusi :).

matematikos mokytoja, 2008-07-16 17:31:02

Sveiko proto jauni matematikai į mokyklą dirbti neina 🙂 Ir jei dabar man būtų 23, kaip Aurelijai, ir aš būčiau ką tik baigusi VU, į jokią mokyklą už jokius pinigus dirbti neičiau.

Aurelija, 2008-07-16 17:34:47

matematikos mokytojai: o kur eitumėt?

vvv, 2008-07-16 17:34:53

Matematikos mokytojai: o ar jūs tikra, kad gaisras man ir dabar neatrodo išsigelbėjimas?

matematikos mokytoja, 2008-07-16 17:43:48

vvv: Negi Jūs mokytojas? :):)

Aurelijai: Į banką, tik į banką, ten kur pinigai :):)

Aurelija, 2008-07-16 17:50:07

Matematikos mokytojai: O tai kodėl dabar neišeinate? Manau priimtų.

Sakoma, jei netenkina situacija tai reikia keisti darbą, požiūrį arba vyrą 🙂 🙂 🙂

matematikos mokytoja, 2008-07-16 18:11:45

Aurelija, aš nesakiau, kad DABAR AŠ nepatenkinta situacija. Aš nuėjau tokį kelią, kad eiti į banką jau nebeverta. Juk net B.Burgis sakė, kad mokytojų yra įvairių. Bet jei pradėčiau iš pradžių, šito kelio nebesirinkčiau.

vvv, 2008-07-16 18:21:17

Matematikos mokytojai: visgi “užsiciklinom”. Nesu nei gaisrininkas, nei mokytojas, nors mokytojų “virtuvė” man pažįstama ne tik iš lauko.

Sunkiai (žvelgdami mirčiai į akis) verčiasi ne vien tik jau paminėtieji. Dar yra išminuotojai, liūtų dresuotojai, narai, benamiai …

Neužmirškim ir narių… Jų gyvenimas (jų pačių pasiklausius) irgi sunkus…Jie “laukia nesulaukia”, kada baigsis jų kadencija. Ten irgi gaisras ant gaisro…Po mokytojų jie antri dejuotojai, kaip jiems nelengva.

matematikos mokytoja, 2008-07-16 18:30:03

Vienas mano giminaitis – išminuotojas, jis nuolat mane užjaučia 🙂 Tik nežinau kodėl, niekada nesiskundžiu. Liūtų dresuotojų, narų ir benamių ir … narių mano aplinkoje nėra, tai nežinau, gal jiems ir blogiau 🙂

amplua, 2008-07-16 18:35:29

Pirmam magistrantūros kurse mano “balta” mėnesio alga buvo 40 MGL… Labai užjaučiu biudžetininkus ir humanitarus.

Burgis, 2008-07-16 18:38:07

Oho! Tik kelias valandas “išėjau iš svetainės” – ir šitiek laiškų! Šaunuolės jūs, mielos moterys ir merginos! Grįžau į svetainę, įpilu jums po taurę gero vyno (‘Amaronės’…) – nusišypsokite! Jūs dar jaunos – visko turėsite. Svetainės šeimininkas kažkada gyveno taip skurdžiai, kaip jūs niekada negyvensite, todėl dabar jaučia didesnį džiaugsmą, pamatuodamas žingsnį, kurį žengė į “prabangą”.

Nerimauju ne tada, kai neturiu, o tada, kai turiu: kad neprarasčiau, kad neišlepčiau, kad nepavydėtų, kad nenusigręžtų…

Kai stodamas į KPI gyvenau už 87 kapeikas per dieną – buvau laimingas: Vydūno alėjoje radau 5 kap. – laimingas! Už geležinkelio kažkokiame apleistame sode prisirinkau nukritusių obuolių – laimingas! Grąžinkite man tas dienas – duosiu milijoną!

Mokytoja V., 2008-07-16 18:40:29

Man išeiti iš Gimnazijos tikrai nesinorėtų: būtų gaila to daugelio metų įdirbio, o kitur pradėti nuo nulio? Nematau prasmės, ir sveikatos, jėgų nebebūtų tiek.

Dėl prestižo. Atlyginimas yra vienas iš pagrindinių profesijos prestižą keliančių elementų.

Mano močiutė “prie Smetonos” dirbo mokytoja ir kaimo mokyklos vedėja. Ji uždirbdavo apie 400-450 litų, tai išgalėjo ir auklę savo į vaikams samdytis. Bandėme su tėčiu pagal įvairius ekvivalentus paskaičiuoti, kokia suma tai būtų dabar (javų, mėsos, sviesto, kuro kainos, dar kažkas). Išėjo apie 5-7 tūkst. litų.

Mokytoja V., 2008-07-16 18:45:49

P.Burgiui – laimė ir pinigai nėra tapatūs dalykai, drįstu sakyti, tarp jų nieko bendro (prisiminkite pasaką apie laimingiausio žmogaus marškinius). Didžiausias nusižudėlių procentas tarp įvairių tarp milijonierių.

Vis dėlto norėtųsi:

-kad kvalifikuotas darbas būtų atlyginamas, o ne šelpiamas;

-gyventi bent šiek tiek lengviau -ekonomikos prasme.

Mokytoja V., 2008-07-16 18:46:39

…P.S. turėjo būti – “Tarp įvairių grupių žmonių”…

amplua, 2008-07-16 18:52:54

labai gerai pasakė Forestas Gumpas, išgirdęs kad yra milijonierius, ir kad jam niekada nereikia dirbti dėl pinigų — “TAI GERAI — BUS VIENU RŪPESČIU MAŽIAU”. tikrai būtų neprošal kad mūsų mokytojai turėtų bent tuo vienu vienu rūpestėliu mažiau…

As, 2008-07-19 13:47:25

Nepiniguos laime, patikekit. Ir į Norvegiją, ir į Italiją, ir į bet kokią šalį galima važiuoti autostopu-dar įdomiau. Rusai turi gerą patarlę-šypsosi ne tas pas kurį daug, o tas pas kurį pakankamai. O pakankamai kiekvienas supranta savaip. Ir dar apie mokytojus: Kas jus verčia dirbti mažai apmokamą, nemėgiamą darbą? Dabar Lietuva laisva ir galima pasirinkti kitą darbą, arba kitą šalį.

Mokytoja V., 2008-07-19 23:42:03

“As’-ui”- darkart… pamąstymui…

Aš tai jau sakiau -savo darbą LABAI mėgstu.

Kai esi 48 metų ir turi du paauglius vaikus, rizikuoti naujo darbo paieška ne itin įmanoma. Be to, gaila dvidešimties metų įdirbio.

Autostopas taip pat – jaunesniems. Dar ir dėl sveikatos – bent aš, pvz., jau nebegalėčiau valandų valandom stovėt ir laukt…

Kodėl siūlote net nebesvajoti? O gal jums, kaip kiekvienam jaunam, atrodo, kad po 40-ies žmonės jau net nelabai begyvi? Ir ko jie dar nori!

Dėl laimės – taip, ji ne piniguose. Bet pinigai įgalina realizuoti svajones. Tik tiek.

As, 2008-07-21 14:24:41

Mokytojai V.

Iš kur žinote, kad man 48, turiu 2 paauglius vaikus?Tiesa, mokykloje dirbu 26 metu. Neatspėjote.Bet vistiek noriu Europą pravažiuoti autostopu, tik su anglų kalba sunkoka, tai dabar mane mano vaikai mokina. Šiaip tarptautiniuose seminaruose Slovakijoje, Lenkijoje, Italijoje susikalbu.Žmonės seniems sovietiniems pedagogams atlaidūs, ypač jei jie irgi pedagogai. Parašiau Comenius projektus, tai žadu dvieju metų bėgyje ir į Švediją, Vengriją, Turkiją nuvažiuoti už Europos Sąjungos pinigus. Kas Jums neleidžia?

Atsimenat pasakėčia apie du jaučius ir vežimą? Nevisada dejuoja tas kam blogiausia.

P.S.Dėkoju B.Burgiui už dukters mokymą ir auklėjimą KTU gimnazijoj. Kai išėjo iš savo mokyklos, maniau prapuls ji toj gimnazijoj.O atrodo nieko. Mokosi.Labai laiminga.Pasidarė labiau savimi pasitikinti. Ačiu ir stiprybės Jums.

Burgis, 2008-07-21 14:26:31

Ačiū, As. Atrodo, kad šioje svetainėje galėsime rengti tėvų susirinkimus… 🙂

Mokytoja V., 2008-07-21 16:59:20

Ne, tai man 48 ir turiu 2 paauglius vaikus. Taip pat kaip ir jūs dalyvavau Comenius projektuose, kai ką Europoje aplankiau ir dar aplankysiu. Gerai susikalbu rusiškai, angliškai, itališkai. Lenkiškai – irgi pusėtinai. Bet į Italiją ir Graikiją skridau lėktuvu už savus, ir tai man daug labiau patiko.

Ką ir noriu pasakyti, o jūs vis neišgirstate – NE MOKYKLOJE UŽDIRBU PINIGUS KELIONĖMS. Mokykloje tiek uždirbti paprasčiausiai NEĮMANOMA, nepaisant kvalifikacijos ir krūvio, o tai ir yra NENORMALU.

Saula, 2008-07-21 17:37:04

Mokytojau (-a) As,

na, ir palyginot! Kur kelionės su Socrates fondo projektais, o kur – atostogauti!

Dalyvavau keliuose tokiuose projektuose, pabuvojau Briusely, Miunchene, Bratislavoj, Varšuvoj.

Panele Aurelija, ir aš labai norėčiau antrą kartą ten nuvykti:-), nes labai mažai teko pamatyti, nors gyvenau po savaitę-10 dienų. Jos prabėgdavo kaip viena diena, bet dirbant. Į miestą išeidavome tik vakare, pavargę nuo įtempto darbo. Mano dieną kiti planuodavo. Žinoma, būdavo ir „nusiplaunančių“ (o dėl dabar labai madingų „edukacinių seminarų“ – kelionių į užsienį – esu iš principo prieš – nevažiuoju – laikau tai pinigų švaistymu ne pagal paskirtį, nenoriu tose aferose dalyvauti). Tai va…

vvv, 2008-07-21 17:42:15

O kai vaikui, norinčiam žinių, kurių nėra mokyklos kurse, apskrities centre negali rasti mokytojo, kuris UŽ PINIGUS padirbėtų papildomai. Ar tai normalu?

Saula, 2008-07-21 18:06:05

Dėl dejavimo. Kodėl įvardijate „dejavimu“? Neatsakau už visus, ir man nepatinka kai kurių „lyderių‘ pasisakymai. Bet iš esmės manau, kad jei mokytojas negerbs savęs, tai jo irgi negerbs. Tylėti būtų kvaila. Manau, tai protestas. Sutinku, kad profesijos prestižą apsprendžia tos profesijos atstovai. Šiuo atveju – TIKRI Mokytojai. Bet jų ne daugėja, o mažėja, ir mažės, jei sąlygos dirbti bus tokios. Jei visuomenė &/ valdžia negerbs Mokytojo. Neis studijuoti – Mokytojais nenorės būti potencialūs jaunuoliai, nes jie dabar mokykloje jaučia, mato, kaip sunku dirbti pedagogams, kaip tiesioginiai vadovai (mokyklos, šv. skyrių, mini-isterijos) atvirai tyčiojasi iš mokytojų, ant jų pečių užkraunami įgyvendinimui marazminiai projektai, o kai tie burbulai subliūkšta ir niekas neatsiprašo… ir t.t., ir t.t.

Dabar “prestižinė” – sunkiai gaunama darbo vieta – mokyklos valytojos, nes ji, ateinanti vakare padirbėti porą valandų, už pusantro etato gauna vos ne tiek pat, kiek aš, mokytoja ekspertė, už etatą dirbdama neribotą darbo dieną + atsakomybė ir t.t. Tai normalu?

Saula, 2008-07-21 18:37:59

Virš 10 metų dirbau programuotoja, dėstytoja. Jau virš 15 mokytojauju. Džiaugiuosi, kad radau save – labai patinka būti mokytoja, nors vasarą dar paprogramuoju –

nostalgija + pamankštinu smegenis + poros savaičių uždarbis=mokytojos poros mėnesių uždarbiui:-).

Galiu palyginti tas profesijas. Dirbant inžiniere programuotoja, dirbau „nuo-iki“, tik prieš projektų pridavimą tekdavo „pašturmuoti“, pavakaroti ilgiau. Mokykloje gi – amžinas „šturmas“, grįžti kaip citrina išsisunkusi (kenčia šeima, sveikata). O iš šalies ir man anksčiau atrodė; „kas čia pusę dienos tik dirba…“. Nors pritariu p. Burgiui, yra tokių, kurie taip ir „dirba“ (dirba tiek, už kiek moka). O gal jie irgi anksčiau dirbo iš širdies, tik į ją prispjovė arba jie pavargo, nebematė išeities?

Idealistų mokykloje vis mažiau…

Mokytoja V., 2008-07-21 22:47:35

BŪTENT, IDEALISTŲ BEVEIK NEBELIKO.

vvv, 2008-07-23 12:16:37

Dar kartą perskaičiau visą diskusiją, kuri, pradžioje šiek tiek pavingiavusi, galų gale kažkodėl nukrypo į mokytojų darbo specifikos analizę ir atlyginimą už mokytojo darbą.

Nepretenduodamas į absoliučią tiesą žemiau parašiau tai, kokias mintis man (žvelgiančiam iš šalies) tai sukėlė.

Sutinku, kad mokytojo profesija tam tikra prasme yra išskirtinė, nes nuo jos priklauso visuomenės ir valstybės ateitis. Lygiai taip pat išskirtinė yra mediko profesija, nes nuo jos priklauso visuomenės sveikata, nuo ekonomistų, inžinierių priklauso valstybės ekonominė gerovė, nuo policininkų priklauso tvarka valstybėje ir t.t. Todėl, mano supratimu, kvaila ginčytis, kieno svarba valstybei ar ateities kartoms didesnė.

Skruzdės ar bitės yra būtybės be intelekto, tačiau jų šeima demonstruoja savybes, būdingas valdomai organizacijai. Klausimas: kuri bitė šeimai svarbesnė – avilio gynėja ar maisto ieškotoja? Atsakymas paprastas: šeima negali gyventi nei be vienų, nei be kitų.

Sutinku, kad mokytojo darbas Lietuvoje yra menkai atlyginamas. Tačiau taip pat menkai yra atlyginamas daugybės kitų aukštos kvalifikacijos specialistų darbas tiek valstybės įstaigose, tiek ir privačiose bendrovėse (jei taip nebūtų, nebūtų ir tokios emigracijos bangos). Ir visi mes gyvename menkai, palyginus su kai kuriais kitais pasaulio gyventojais (kurie, beje, irgi streikuoja, nes yra nepatenkinti savo padėtimi), bet, kita vertus, yra kraštų už kuriuos mes gyvename ryškiai geriau. Aišku, kad reikia lygiuotis ne į pastaruosius, bet išmokime dirbti taip kaip pirmieji, ir gyvensime taip pat kaip jie. Mokytojai sakosi ariantys kaip juodi jaučiai ir grašius gaunantys, tą patį sako medikai, policininkai, ugniagesiai. O ar reikia mokėti daugiau tam mokytojui, kuris dalykiškai ir įtaigiai pateikia tik korepetitoriaus adresą, ar reikia daugiau mokėti slaugytojai ir chirurgui, kurie ligoninės priėmimo skyriuje geria kavą, kai tuo tarpu už durų sėdi kraujuojantis iš nelaimės vietos atvežtas žmogus, ar reikia daugiau mokėti policininkui, kuriam tereikia preteksto (ne priežasties), kad galėtų lazda uždaužyti žmogų ar nušauti mažamečio be antsnukio vedamą šunį, ar reikia daugiau mokėti inžinieriui, dėl kurio klaidų griūva namai? Pakankamas atlyginimas yra reliatyvi sąvoka tol, kol neuždirbama tiek, kad gali sau leisti ką besugalvojęs, o disponuojamų pinigų nuo to ženkliai nesumažėja. Deja, taip gyvenančių tėra vienetai. Visiems kitiems galioja taisyklė, kad vos atlyginimas padidėja n kartų, n kartų padidėja ir vartojimo sąmata. Rezultate atlyginimas vėl tampa nepakankamas, jei toks buvo iki padidėjimo. Todėl manau, kad visuotinis atlyginimų didinimas atlyginimo pakankamumo problemos neišspręs, o didžiausia mūsų visų (ir pedagogų, ir medikų, ir gamybininkų, ir statybininkų, ir t.t. …) bėda ir yda yra neteisingas atlyginimas už ATLIKTĄ darbą.

Jei dar kas skaitys mano rašliavą, tenegalvoja, kad noriu sumenkinti mokytojo reikšmę ar jo autoritetą. Iš tikrųjų Mokytojo profesiją manau esant ypatingos svarbos, netgi turinčią tam tikro šventumo. Ir valstybė bei visuomenė, kurioms rūpi jų ateitis, privalo rūpintis mokytojais. Tačiau mokytojai irgi neturėtų įsivaizduoti savęs svarbiausiais (kaip nei viena bitė avilyje nėra svarbesnė už kitas). Ir lygiai taip pat kaip ir kiti visuomenės nariai – autoritetą mokytojai privalo užsitarnauti patys (išsireikalautas autoritetas man yra niekinis, tačiau turiu pripažinti, kad yra daug galvojančių kitaip).

Atsiprašau šeimininko, kad užėmiau daug vietos, bet dėl to aš sąmoningai nesiveržiu į apartamentus. Mano grafomaniškiems poreikiams patenkinti užtenka ir sandėliuko.

mama, 2008-07-23 14:04:26

Pritariu,kad mažas atlyginimas, bet dar labiau pritariu,

kad prasta darbo kokybė. Ypač rajone sunku rasti

gerą gydytoją,statybininką ,mokytoją…

Burgis, 2008-07-23 16:25:19

vvv: ačiū! Parašyta taip teisingai, kad temą vėl perkeliu į apartamentus ir vakare pats “išiliesiu”…

Aurelija, 2008-07-23 16:34:09

sutinku su vvv…liuks

Burgis, 2008-07-23 19:55:49

Gal “nepris…” pakeitė slapyvardį ir dabar yra “vvv”? Nes “vvv” irgi rašo mano žodžius… Norėdamas tai patvirtinti, “išsiliesiu”:

Kas, po galais, sugalvojo, kad mokytoją moksleiviai, visuomenė privalo gerbti? Privalo! Protu nesuvokiama, kaip galima reikalauti gerbti! Jei tave gerbia, vadinasi – esi gerbtinas, jei negerbia – nenusipelnei. O būtent šiuo klausimu daugybė mokytojų užima agresyvią poziciją – privalote mane gerbti! Kitų galite ir negerbti, bet mane – privalote!

Žinoma, sutinku, kad moksleivius reikia mokyti pagarbos formų: kaip gerbti žvilgsniu, žodžiu, laišku, gėle ir pan. Bet gerbti įvairiausius gerbtinus žmones, o ne vien mokytojus!

Kodėl mokytojai tokie? Todėl, kad jų darbas juos sugadina: jie įpranta mokyti, mokyti, mokyti, savo nuomonę pateikti kaip neginčijamą tiesą ir nejučia lyg užkopia ank kažkokio pjedestalo – gerbkite mane! O tada ar berasi dvasinių jėgų savikritikai: esu niekas, be mokytojavimo nieko nesugebu, todėl tik verkšlenu dėl menko atlyginimo, bet nuo ėdžių atsitraukti negaliu, tobulėti nenoriu, mesti iššūkį gyvenimui nedrįstu…

Bet, o laime, aš pažįstu daug kitokių žmonių, kurie dirba Mokytojais! Išdidūs, drasūs, eruditai! Laisvi žmonės laisvoje šalyje. Savo žodžio šeimininkai. Profesionalai specialistai, mokytojaujantys tik malonumui patirti. Konsultantai. Žinovai. Ekspertai. Ir keisčiausia – jie niekada nekalba apie atlyginimą, niekada nereikalauja pagarbos. Bet į juos šimtai akių žiūri su net baiminga pagarba – tai Mokytojas! Ačiū Jums, esantiems mano kelyje!

Neprisistatantysis, 2008-07-23 23:09:40

Gražiai (ir teisingai) vvv surašė… Mano stilius sausesnis. Aš gi pakeičiau ne slapyvardį, o prioritetus. Žinot — vasara!..

Neprisistatantysis, 2008-07-23 23:36:11

Gerb. B.B., Jūsų mintys priminė vieną Margaret Thatcher pasakymą:

“Being powerful is like being a lady. If you have to tell people you are, you aren’t.”

Jei tenka žmones įtikinėti, kad esi geras, protingas, kūrybingas, žavus, gerbtinas, galingas (…) vadinasi — nesi.

Prie to paties — jei tenka sakyti kiek gauni, vadinasi nesi labai vertingas. Tikrai nepamainomi žmonės neturi kainos, ir bandymai nupirkti juos dažniau papiktina, nei pamalonina…

Žydrūnas, 2008-07-24 23:51:16

Svarbu ne kiek gauni, o kaip panaudoji tai ką gauni 🙂

Atsakymas į klausimą: Man asmeniškai užtenka kiek aš gaunu 🙂

Daug kas mąsto kaip vvv ar kaip burgis ar kaip nepri…

aš asmeniškai nematau nieko nuostabaus tame, kad tos mintys sutampa 🙂 (kitaip ir būt negali :))

tai normalaus, laisvo ir laisvai mąstančio žmogaus mintys… šį kart jas įvardino vienas, kitą kart bus kitas…

p.s. geriau būtų jei apie tai išvis nereiktų kalbėti 🙂

Rasa, 2008-07-25 11:31:11

Neaiškiam 🙂 Nevisai jūs teisus su tuo “…Jei tenka žmones įtikinėti, kad esi geras, protingas, kūrybingas…”

Mūsų žmonės labai “kuklūs” šiais laikais ir neskuba vertinti 🙂 Pav. kai mano kolegės ateina į darbą su naujom suknutėm ir pan. jos klausiamai žiūri į akis ir laukia, kol pagirsiu. Aš visada pagiriu… Bet jos tokios kuklios ir neplepios, kitokios, negu aš, todėl kartais pamiršta kitas pagirti. Todėl aš, kai ateinu su nauju apdaru, pasakau tiesiai šviesiai: pažiūrėkit, kokias gražią palaidinukę aš nusipirkau!!! 😀 Jos pritaria… O kas gi joms belieka?

O vat šiandien aš einu į vestuves ir atrodysiu nepriekaištingai! Na, taip, kaip galiu atrodyt geriausiai. Todėl, kad aš turiu naujus batelius ir naują kostiumėlį. Nes aš taip jaučiuosi, vadinasi, taip ir atrodysiu 😀 Ir aš esu labai faina, gera, kūrybinga ir žavi! (savo charakteriu, ne grožiu 🙂 ir visai galiu tai pasakyti garsiai, nes tai tiesa 😀 Net jei kažkokiam asilui atrodytų kitaip 😀 Net jei tai kažkam atrodytų kvailumo požymis… 😛 Ir aš ne ledi, ne kokia aristokratė, todėl ramiai sau galiu leisti plepėti viską, kas šauna į galvą… Ir tai yra puiku!

Neprisistatantysis, 2008-07-25 13:52:27

Mieloji Rasa, Jūsų natūralumas tiesiog paperka. 🙂 Jei imtumėte elgtis kaip ponia, visi aplink Jus daug prarastų…

Tačiau jei imtumėte kažką pabrėžtinai įtikinėti, kad esate “natūrali ir nuoširdi”, tai tas natūralumas ir nuoširdumas praskystų. Kai kurie dalykai išsisklaido kaip dūmas, vos tik juos įvardini. Arba, jei neišsisklaido, tai ima kelti nepasitikėjimą. Todėl kai kurių dalykų apie save geriau garsiai nesakyti, leisti spręsti kitiems — kas supranta, tas įvertins.

Jokiu būdu nesu už kuklumą. Priešingai — esu už aiškų ir stiprų galių ir galėjimo reiškimą. Tik sakau, kad, nuo tam tikro lygio, kalbėti apie savo privalumus atrodo pigu ir nerimta.

Rasa, 2008-07-25 14:31:17

Neaiškiam 🙂 Suprantu, suprantu gi aš… Net jei ir atrodau visiška blondinė 😀 Tik man šiandien linksma, tai ir norėjosi kam nors ką nors paprieštarauti, nes tai yra smagu.

Geros visiems dienos! 🙂

Burgis, 2008-07-25 16:01:28

Nu, koks protingas tas “nepris…”!!! Man net baugu – jis skaito mano mintis, kalba mano žodžiais, elgiasi mano stiliumi (pavyzdžiui, parašė “vasara…” – kaip tik tai aš norėjau parašyti!).

Kaip tiksliai jis parašė dėl savęs įvardijimo! Perskaitykite dar kartą – tai gelžbetoninė taisyklė!

O dabar aš sakau: vasara! Moratoriumas rašinėjimui – dvi savaitės! Einu maudytis!

Mokytoja V., 2008-07-29 09:45:50

O aš sėdžiu prie gražiausio Lietuvoj ežero…atostogauju, atseit, bet neiškęsdama ėmiau rašyti naują kursą savo mokinukams – kai ką naujo, ko bent pas mus dar nebuvo…

Ir kaifuoju- tai čia turbūt tas “mokytojavimas dėl malonumo”…

Rasa, 2008-07-29 10:26:30

Mokytojai V.: Jūs puiki mokytoja, bent jau man taip sakė 🙂 Ir man, ir man taip atrodo 🙂 Ir aš Jums truputuką pavydžiu… Todėl, kad Jūs- mokytoja. O gal net ne truputuką… Gero poilsio! O kuris ežeras gražiausias Lietuvoj? 🙂

Mokytoja V., 2008-07-29 14:53:00

Rasai

Per stebuklą vėl įsijungė internetas – kai tik giedra, tai ir neveikia, o šiandien, laimei, ūkanota (nereikia “pliažintis”, nes nusibosta,- galima padirbėti).

Gražiausias ežeras tas, prie kurio turi galimybę būti…

Dabar – Aisetas, visiškai laukinė vieta, beveik be žmonių… Bet ir iš tiesų jis nepaprastai gražus, ir berods ilgiausias Lietuvoj, ar tik ne 30 km ilgio…

Ramybė… tyla… Ko nerasi jokiose Italijose ar Graikijose – ten – kitkas.

Audrius, 2008-07-29 21:25:14

Mokytojai V: Aisetas, kiek pamenu, yra 14km ilgio 🙂 Ir iš tiesų labai gražus 🙂 O ilgiausiu laikoma Asveja (Dubingiai).

Mokytoja V., 2008-07-30 22:54:50

Audriui. Negi tikrai tik 14 km? Žemėlapy kur kas daugiau atrodo, o gal čia keli ežerai susijungę? Neturiu smulkaus žemėlapio. O negi Asveja ir Dubingiai – tas pat? Niekad nebūčiau įtarus…

ope, 2008-08-04 22:45:24

Burgiui, del pagarbos. Cia jau tikra tiesa pasakyta.

Jei zinote toki prof. Algirda Sulciu, kaip pavyzdukas, KTU man chemija semestra deste. Turejau zema bala pas ji (sunku visiems ta chemija buvo), bet Jis buvo GERAS destytojas.

*neturiu omenyje, paglosto ir 10 paraso.

Ir siandien zinau kaip savo sidabra valyt :).

Buvo ir tokiu, laimei ar nelaimei pavardes neminesiu, bet destytojui pagarbos nejauti… (as cia destytojas, o tu tai kas? nebandyk paklaust, nes su zeme sulygins…)

Pasakiau ir lengviau pasidare…

Visiem kitiem gero likusio vasaros likucio !!!