Ką daryti?

Tema “Ką daryti?” veikalus rašė politikai, dainuoja Radžis, atėjo ir man laikas… Ką daryti su studentais, kurie yra geri žmonės, bet nestudijuoja todėl, kad visai nepajėgūs studijuoti, o universiteto savo valia palikti nesutinka? Ką daryti su moksleivių ir studentų tėvais, kurie tai mato, bet nieko nedaro? Ką daryti su švietimo vadovais, kurie palinksi, kad “yra kaip yra” (suprask – ir tegu būna…)?

Atsakymai

jonas, 2007-05-23 18:51:27

Jie nepajėgus studijuoti dėl to, kad jie jau tokie yra, ju nebepakeisi, jei niekada nesimokino ir jiems net minčiu nėra pradėti mokintis. Tarp ELEKTROS ir valdymo inžinerijos studentų yra tokių kurie nepasakytų omo dėsnio, tai apie kirchofo lygtis net kalbos negali buti…2 kursas aukštasis mokslas amen! Būdamas dėstytojo vietoj niekada tokiems nepasirašyčiau. O kam Jus dest. Burgi pasirašot? Nepasirašykit kol studentas neišmoks bent kanors is to ka jūs vis semestrą pasakojot. Aukštajam mokslui keisti reikia daug ir iš esmės:

  1. Įmokų už mokslą tvarką reikia keist. Dekanas suinteresuotas kad pas ji mokytusi kuo daugiau studentu ir nesvarbu ar jis moka omo dėsni ar ne…Su nuo rudenio busima tvarka niekaip negaliu sutikti, nes tai lyg ir ta pati tvarka tik kitaip suformuluota.

2)Kiekvienas destytojas turi išmokti kaip reikia dėstyti. Ką mums studentams daryti jei destytojas murma sau po nosim ir mes nieko negalime supasti arba pasakoja taip greit, kad nespėji suvokti apie jis apie ka jis ten šneka…o po to jis reikalauja kad nes mokėtume daugaiu už neakivaizdininkus, nors mes irgi mokomės lygiai taip pat kaip neakivaizdininkai.

  1. Europoje mes pirmaujame studentų skaičiumi. O tai yra labai blogai reikia mažinti aukstujų mokyklų skaičių tuomet gerėtų ir kokybė, nes studijuoti universitete galetų tik gabiausieji.

  2. Studentams kurie mokosi ir studijuoja nebeliko konkurencijos, jų niekas neverčia stengtis labai gerai mokintis, jie mokinasi ,galima sakyti, iš idejos.

Dest. Burgiui 2 punktas negalioja, ši dėstytoja irašyčiau prie geresnių destytojų, bet jusų studentų nesimokymą lemia kiti trys punktai.

Mano manymu…

Giedrius, 2007-05-23 19:41:48

Turėti bakalauro laipsnio diplomą, ar net magistro laipsnio dabar yra baisi mada. Kiekviena blondinė (vidumi, o ne plaukų spalva) jaučia pareigą ir butinybę mokytis aukštojoje. Rašau “turėti”, nes būtent taip ir yra, žinių siekia tikrai nedaugelis. O universitetai nelabai siekia jas tiekti, svarbu, kad mokėtum už mokslą… Seniai galvojau, kad reikia mažinti studentų skaičių, šiais metais ir studijų kokybės vertinimo kažkoks vadas sakė tą patį.

Pats esu dar kaip ir nieko nabaigęs (na gal pagaliau šiais metais baigsiu kolegiją :)), bet teko susidurt ir su bakalauro, magistro laipsnius turinčiais žmonėmis ir kagi turėdavau kuom juos pamokyt iš tų dalykų kur jie studijavo tiek metų, o atrodydavo visiški nemokšos… situacija apibūdinama: svarbu kiekybė, o ne kokybė. galvojau studijuot toliau, bet stipriai abejoju nes nebetikių žinių kokybę… Nelabai žinau kaip kitose srityse, bet aš kalbėjau nuo technikos mokslų pusės.

Ir dar… Labai norėtusi, kad Lietuvoje universitetai kurtų mokslą, o ne tik dėstytų kitų sukurtus dalykus. To labai mažai pas mus… grūdeliai.

Audrone, 2007-05-23 19:47:52

Jonas labai klysta. Visuose kituose fakultetuose yra lygiai toks pat lygis. Tik ten daug lengviau išlaikyti kontrolinius, nes jie būna prie kompiuterių, o ten gali pasisekti net visiškai nemokančiam matematikos. Kituose fakultetuose dėstytojai pateikia užduotis diena prieš kontrolinį, tai taip pat gerokai palengvina gyvenimą… Ir visa tai ne pati sugalvojau, o sakau ką girdejau iš draugų studijuojančių kituose fakultetuose. O energetikai tik turi gerokai pavargti kad gautų tą parašą. Beto reikėtų dar pasižiūrėti į energetikų tvarkaraštį ir į kokios nors kitos specialybės studentų. Krūviai tikrai skiriasi. Ką gali taip išmokti jei visur nespėji…

Išvis kas čia per mokymosi sistema? Kaip buvo dėstoma prieš trisdešimt metų, taip pat dėstoma ir dabar. Viską ką pasakiau dėst. Burgiui negalioja. Gerbiu šį dėstytoją. Bet kas iš to, kad Jūs žadate daugumai pasirašyti tik rudenį? Aišku labai gerai kad išvis žadate. Bet kodėl turi kentėti EAB studentai? O kitiem tas negresia.

Stella, 2007-05-24 19:02:37

po truputi pradedam mokytis 🙂

Giedrius 3b, 2007-05-24 23:08:42

:)) Pradžiai valstybė galėtų nustoti pardavinėti atestatus ir pradėti mokyti ko nors… “Education is what remains when we have forgotten all that we have been taught.” dar XVII a. rašė Džordžas Savilis… Mano tėtis studijuoja statybų inžinerija, tai man teko garbė mokyti jo kolegas tokių dalykų, kaip tiesinių lygčių sprendimas, patys elementariausi algoritmai… Juokinga, bet buvo tokių, kurie klausdavo, o tai Niutonas, tai čia kiek metrų? Galit man paaiškinti kaip tokiems iš vis leidžia mokytis? Už ką? Ar normalu, kad nebaigęs vidurinės moksleivis niekada negirdėjęs žodžio “sąmata” geriau moką ją suskaičiuoti, nei 5 metus darbų vykdytoju dirbantis žmogiūkštis 3iakursis statybų inžinerijos studentas? Nors, atvirai pasakius, kiek teko girdėti, tai taip yra tik KTU…

Free Chechnya, 2007-05-27 19:09:21

Esu buves studentas ir Burgis yra man destes, savo karjeros gyvenima dar tik pradedu…

Na ka galima pasakyti apie moksla universitete, vienas dalykas yra praktines zinios kitas dalykas teorija pradekim nuo to, universitetas yra dazniausiai tik teoriniu ziniu kalve, zinios informaciniame amziuje pasensta labai greitai ir 21-22 amziuje bus nerastingas ne tas kuris nemoka rasyti ir skaityti, o tas kuris nemokes pamirsti ko ismokes ir mokytis vis naujo! Pritariu minciai isakytoje kazkokioje knygoje ar zurnale kad – Puse to, ka ismoksta pirmakursis, pasensta, kol jis pereina i trecia kursa! Universitetas paprasciausiai turi neprikimsti tusciu ziniu kurios visai nereikalingos tiek gyvenime tiek karjeroje… Universitetas turi duoti sistema kaip mastyti ir tai atlikti kuribingai ir laisvai, o ne zlugdyti talentus!!!

Po velniu kam man mokytis aukstosios matematikos ir dziovinti smegenis jei as galiu nuo pat saknu issigilinti i MatLab-MathCad paketus ir spresti visa tai galvos sau nesukant… bet kam man to reikia, ar tai man uzdirbs milijona zaliuju mirusiu prezidentu?

Be to ir apie darba snekant, vienas dalykas dirbti ir uzdirbti, o kitas dalykas uzdirbti beveik nedirbant! As nekalbu apie nelegalius uzdirbimo budus, as kalbu apie investicijas, savo versla… paziurekit i pasaulio turtingiausius zmones ar jie buvo ipatingi moksliukai statistiskai kiek zinau jie buvo net ismesti ar turejo iseiti dar is viduriniu mokyklu… nesu pakvaises del pinigu bet jie man suteiktu laisves ir leistu daryti man megiamus dalykus!

Jei norite pakeisti savo poziuri apie pinigus-darba-moksla siulau perskaityti Kijosakio kurybos knygu: Du teciai protingas ir vargsas, Pinigu srauto kvadratas, Turtingas vaikas – protingas vaikas, aisku is dalies tai popsas bet kaikurios idejos pateikiamos tenai tikrai verta demesio!

Free Chechnya, 2007-06-05 22:45:23

As cia retokai uzsuku ir idomu ar gerb. Burgis tai skaite ka parasiau? Ir ar galetu i tai duoti atsakyma, aisku gal tai mano kvaila filosofine rasliava…

As Burgi tikrai gerbiu del to kiek jis gyvenime pasiekes, (kad man tiek pasiekus) ir kiek dar siekia neuzmiges ant lauru ka daznas tai daro, bet kiek su juo susidures daznai jo nesuprasdavau…

Burgis, 2007-06-06 08:39:16

Laisvajai Čečėnijai: viską perskaitau, bet ar tikrai turiu visiems atsakinėti? Ką daryti, jei mano ir Jūsų požiūris ir į aukštąjį mokslą, ir į gyvenimą labai skiriasi? Pavyzdžiui, aš teigiu, kad universitete turi gauti 70 proc. išsilavinimo ir 30 proc. profesijos. Galima mokyti matematikos, galima mokyti graikų kalbos – beveik tas pats, išsilavinimas, mokėjimas mokytis, godumas mokytis, mokėjimas atsiskaityti lavinamas – ir to pakanka! Dar senovės išminčius (berods, Pitagoras) sakė, kad matematika neturi būti praktiška, nes tai , kas praktiška – plebėjams!

Dabar apie gyvenimą: Jūs galvojate, kaip uždirbti pinigų, aš galvoju, kaip juos prasmingiausiai, kilniausiai išleisti… Jei universitetai rengtų pinigų gaminimo robotus – aš nedirbčiau… Jei nori uždirbti daug pinigų ir nemokėti jais padaryti laimungu nei savęs, nei kitų – kam tau universitetas? Ir be jo daugelis tai sugeba…

O va matematika išmoko tokio preciziško mąstymo, kad neapsiriksi – būsi laimingas!

Tema plati, bet turiu eiti egzaminuoti…

Free Chechnya, 2007-06-06 15:52:51

Bet mano nuomone kad matematika apima labai siaura to 70% issilavinimo sriti ypac dabar 21-22 amziuje, ir reikalinga ji tik tam kad ismetytu tuos tingincius mokytis studentus nuo tu kurie mokytis nenori ar tingi pirmuosiuose-antruosiuose kursuose, kaip toks malunas kuris atskiria pelus nuo grudu… bet ar tas malunas veikia gerai? Ar nezlugdo busimu talentu?

Ka daryti tada tokiam studentui busimam talentingam inzinieriui kuriam labai nesiseka per ta maluna pereiti?

dainele, 2007-06-28 08:17:54

Kaip gerai, kad neteko man mokytis LT svietimo istaigose, isskyrus pradines klases! Paskaiciau sia p. Burgio svetaine ir nustebau+pasiurpau:

  1. P. Burgis, universiteto destytojas, it mazochistas “kankinasi” su nenorinciais mokytis studentais, o

  2. studentai kankinasi del jo.

Keli is galimu atsakymu i “ka daryti?”:

a) apkaltinti “aplinka”, t.y studentus, jie kalti, kad nesimoko ir nenori mokytis matematikos ir palikti destytojo profesija amziams; b) ivertinti savo sugebejimus destyti ir padaryti isvadas, ar tinkamas esti destyti. Savo sugebejimu ivertinimui galima pasitelkti savo asmenini sugebejima “ispazinti+gailetis” arba pasiskolinti is JAV universitetu semestro klausimyna (galiu pasidalinti, persiusti), kuriame ivertinamas balais destytojo destomas dalykas ir pats destytojas; apacioje lapo – komentarai ir pasiulymai t.b. pageidaujami.

Po siu visu apsavarstymu, galima padaryti isvada: arba tinki arba netinki destyti, mielas kolega.

Mano suguldytose mintyse prasau neieskoti pagiezu, nes pacio nepazistu, nebuvau sutikus, o tik subjektyviai ivertinau atsitiktinai uzklydus i sia svetaine.

Su pagarba,

D.D. Muelleryte

Burgis, 2007-06-28 09:11:16

dainelei: “…nei man verkt, nei šaukti, nei gailėtis / viskas baigsis obelų pūga / tarsi klevas, vystantis prie klėties / jaunas jau nebūsiu niekada…/ (S. Jeseninas).

Kažko nesupratote: aš mėgaujuosi dėstydamas, o ne kankinuosi! Apskritai, aš jau 30 metų nedirbu ir Jums nerekomenduoju – mes ne vergai! Mes tiesiog džiūgaujame turėdami galimybę ką nors veikti! Stengiuosi veikti kuo prasmingiau…

Ar kankinasi studentai? Nemanau, nes lankomumo žurnalų (gėda – yra ir tokie!) niekada netikrinu, studentai gali neateiti į užsiėmimus, ateiti tik į egzaminą. Bet jie ateina!

Visuotinai vertinti dėstytojus – aš “už”! Tačiau kas vertins? (Apie tai rašiau mūsų žurnale “Kompiuterija”, kai pacientai ėmė vertinti gydytojus… http://www.pincetas.lt). Ne kartą esu sakęs: aš nenoriu būti populiarus tarp latrų; išvertus: gero studento įvertis man svarbus, o blogo – visai nesvarbus!

Iki Vakarų universitetų mums dar kaip iki Mėnulio… Bet aš geras dėstytojas, tikrai! :-))))

Free Chechnya, 2007-06-29 17:53:39

Cia jau rasiau naujasniame skyrelyje… D.D. Muelleryte gerbiamas Burgis yra ne destytojas, o tipiskas 99% vadovas kuriam labiau reiketu koncentruotis ties vadovadimu ka jis puikiai ir daro (tiek KTUG, Kompiuterijos ir tt), o ne ties pedagogine veikla… nors aisku svietimo problemas ir kitas problemas geriausiai matomos nusileisdziant ant zemes t.y. pats destydamas ir dirbdamas zemesnese grandyse.

Ar Burgis mane ismoke ko per savo paskaitas? Taip ismoke bet ne matematikos, o parode kad per gyvenima dar ne viena toky Burgi reikes sutikti kuriuose reikes jei nenugaleti taip bent isgyventi (gauti 5ta grabe) Viskas kas musu neprazudo mus sustiprina

Burgis, 2007-06-29 20:16:40

Teisingai, Free Ch, matematikos Jus negalėjau išmokyti – nebuvo “žaliavos”…

dainele, 2007-06-30 02:33:43

P. Burgiui,

gaila, kad taip ivertinate savo buvusi studenta, kaip “nebuvo zaliavos”. Su tokia nuostata, sunku butu buti tiek mokytoju, tiek profesoriumi mano miesto tiek mokyklose, tiek universitete. Tiek mokyklinio, tiek universitetinio edukacinio lygmenyje, mokytojas/destytojas JAV privalo izureti ta zaliava studente, nes a) jis yra busimas JAV ukio kelejas, b) samoningos seimos kurejas, c) potencialus JAV presidentas…

Nesistengiu kelti i padanges JAV svietimo sistema, nes joje kaip ir kt. salyse, svietimo sistemoje pilna sprestinu dalyku. Kadangi pati issilavinima kadais gavau Europoje, man buvo sunku buvo priprasti prie JAV geranoriskos universitetines svietimo sistemos. Pati destau nedideliame universitete, kur problemos galbut sprendziamos greiciau ir lanksciau. Jusu universiteto nepazistu, tik galiu isivaizduoti pasiskaicius LT virt. tinklapiu diskusines svetaines, kur tenka pakraipyti galva, skaitant apie destytoju korupcini mastyma, bendravima/vertinima pagrista simpatijomis/antipatijomis.

Dar atsakant i p. Burgio klausima, kas vertina destytoja anketoje: vertina tie patys semestro studentai, kuriems ta semestra destoma. Neakivaizdus vertinimas vyksta, kuomet kalbos pasklinda tarp studentu, pas kuri profesoriu reiketu kuo skubiau kita semestra uzsiregistruoti, nes vietos ribojamos; buna, kad ir patariama isvengti vieno ar kt. destytojo del: a) nesugebancio aiskiai isdestyti savo dalyko, b) turinti labai stirpu akcenta, c) neskiriancio studentams demesio ir pan.

Musu universitete net nedristama oagalvoti, kad mokiniiai maldautu zemiausio pazymio. Jei nulis, tai ir yra nulis.

Na, bet ka as jums cia daug aiskinu, jei manau, ne vienas cia, esate keliave, bendrave su kt. uzsienio saliu mokytojais ar destytojais.

Sekmes ir gero savaitgalio

P.S. Studentas – visuomet yra potenciali zaliava. ( na, niekaip man neislenda is galvos toks negatyvus nusitekimas studento atzvilgiu. Net emocijos apeme mane, kaip galima sitaip issireiksti, nebent tai buvo lietuviskas juodas humoras, kurio as ne visuomet suprantu.

Dar karta gero savaitgalio!

DDM

Burgis, 2007-06-30 09:22:44

dainelei: taigi, mieloji, priestaraujate pati sau: “Musu universitete net nedristama pagalvoti, kad mokiniai maldautu zemiausio (??? -B.B.) pazymio. Jei nulis, tai ir yra nulis”; O musu universitete – ne prasoma, o reikalaujama! Reikalauja ne tik studentai! Reikalauja universiteto vadovybe, kuri gerai zino, kokio parengimo zmones pas mus ateina… Tai apie kokius kandidatus i prezidentus kalbate? Taip, Jus visiskai negalite isivaizduoti mano universiteto… Bet klystate del svarbiausio: as neniekinu studentu, man smagu su jais dirbti, nes zinau, kad mano uzdavinys paprastas: absurdu sunaikinti, pakeisti absurdiska sistema. O “zaliava” (pradinius duomenis, objektus ir subjektus) objektyviai ivertinti – tiesiog butina! Tai mokslinio darbo principas! Gal ir Jums pravers apie tai pagalvoti?

Free Chechnya, 2007-06-30 15:12:55

ne nu bet pagarbos bent is destytoju puses gerai butu sulaukti pirmuosiuose kursuose, nes daug kas is studentu kardinaliai pakeicia aplinka isvyksta is kaimeliu i didmiesti ir pradeda galima sakyti savarankiska gyvenima (toks buvau ir AS), aisku kas uzsibaliavoja ir tinginiauja ar pan. na bet vistiek… O kad per paskaitas ,,JUS VISI DEBILAI”, o as esu pacio geriausio PC zurnalo vyr. redaktorius ir KTU geriausios gimnazijos direktorius ir Geriausios knygos autorius ir tt ir pan… tai tikrai DIDELI pasiekimai bet mane tai veikdavo, kazkodel per visas paskaitas jus niekad nenusileisdavote ant zemes ir nesakydavot na sito as NEZINAU arba padariau KLAIDA as juk tik zmogus… budavo tik kazkokie issisukinejimai ir net tyciojimasis, kad ir cia kazkas jusu puslapyje pastebejo anksciau kad skiriasi data postinimo, pilnai tikiu kad tai jusu administravimo ar jusu pagalbininku administravimo klaida NE jus to neprisipazinsite, jus sakote MES TAIP TIKRINAME JUSU ATIDUMA ar kazka panasaus

dainele, 2007-06-30 22:56:51

Nesupratau, p. Burgi, kur as pati sau priestarauju. Na, nemaldauja ir nereikalauja studetnai per mum pazymio, nes niekam i galva toks orumo pa- ir nuzeminimas neateina. Na, o savo ruoztu, vadivybe ir per mum reikalauja atasakyti uz pazymius. Visi nori matyti gerus pazymius; galime naudotis “curving system”, bet nelabai tenka net ir tokioje “baisia” vadinama biochemija, kuria man tenka destyti.

Klystu ar neklystu del jusu atsinesimo i studentus, jusu issireisklimu (ne-)pagarbos, ne man spresti. As nedirbu jusu akademineje bendruomeneje. Jusu sioki toki asmenybes paveiksla nupiesia tik is sios svetaines isguldytos mintys tik jusu paties, tiek jusu studentu. Neprivalote man teisintis, jei (virtualiame) gyvenime esate perfect profesorius, o sioje svetaineje leidziate savo vidinems “kiaulems” pasireikti (cia tokis gal ir nelabai vykes vokiskas issireikimas “die Sau rauslassen…”). Siais laikasi nieko nestebina realybes’virtualumo dualumas.

As jusu nepazistu, tik radau man paciai idomu (primiimtinu ir ne visai) minciu ir pastebejimu apie LT mokymasi, kuriu aktyviai isreiskiate Jus, budamas destytoju. Todel drisau ir as pareiksti keletas savo minciu, kadangi pati dirbu ugdymo/mokymo darba JAV svietimo sistemoje.

Del jusu klaustuku “zemiausio pazymio” – si pastebejima paemiau is keliu jusu studentu paklausimu, ar jie gali gautiis jusu bent penkis iskaitoje. Tai supratau, kad tai zemiausias pazymys jusu sistemoje. Gali buti, kad klystu, nes zinau, kad LT dabar egzistuoja 10-bale sistema. Kuomet as ten mokiausi, buvo 5-bale sistema; penki buvo auksciausias ivertinimas. Bet tai buvo laaabai seniai (197?m.)

Burgis, 2007-07-01 15:25:01

F.Ch. ir dainelei: Yra toks posakis: “Romoje elkis kaip romėnas”. Aš juk galėčiau iškart ištrinti Jūsų abiejų laiškus, nes tai mano svetainė, o Jūsų dvi nuomonės yra tik DVI nuomonės, kurios gali pradėti formuoti kitų svetainės lankytojų nuomonę apie mane. Bet taip nedarysiu vien todėl, kad žinau ir kitaip manančių, tik čia nerašančių. Jūs, be abejo, jau pastebėjote, kad internete dažnai diskutuojančių nuomonė apie ką tik nori nėra vidutinė populiacijos, susijusios su ta tema, nuomonė. Dar vienas svarbus virtualaus bendravimo požymis – nei F.Ch., nei “dainele” nenori panaikinti savo anonimiškumo. Kodėl? Todėl, kad, pavyzdžiui, F.Ch. tikrai žino, jog niekada, NIEKADA nesakiau JŪS VISI DEBILAI, ir numano, kad turėtų keblumų viešai įrodinėdamas priešingai. F.Ch. autoritetas ir įvaizdis nesvarbu, o štai už slapyvardžio esančio žmogaus – jam svarbu. Taigi diskutuojame nelygiomis teisėmis. Trečia, visada keista, kai nevienodo amžiaus, patirties, pareigų ir kt. žmonės nori diskutuoti kaip lygus su lygiu. Bent jau šis faktas prieš F.Ch. išperka visas mano nuodėmes. Paklauskime taip: ką F. Ch. gali man pasakyti apie matematikos dėstymą, jei aš gyvenime iš visų matematikos egzaminų turėjau tik aukščiausius įvertinimus, o tokių studentų savo auditorijose jau bent penkeri metai nerandu nė vieno? O juk ne aš vienas juos mokau matematikos!

Taigi, mieli svečiai, diskusijose reikia viską pasverti, kitaip tie rašinėliai panašūs į užrašus ant viešųjų tualetų vidinių sienų: ką noriu – tą rašau, niekas nemato…

F. Ch, 2007-07-01 16:31:42

Galeciau panaikinti anonimiskuma, na bet istikruju nelabai noriu issigyti tokiu priesu ar bent uzsitraukti blogos akies is pono Burgio puses ir visos jo aplinkos, nors siaip jei jis labai panoretu galetu mane susekti. As dar tik pradedu savo karjera ir istikruju ne man gincytis su tiek pasiekusiu ir siekianciu zmogumi!!! Taip kad geriau tureti savo vieta bent kol kas, o ateity kas zino gal gyvenime susitiksime akis i aki kokiame reikale tada prisipazinsiu…

F. Ch, 2007-07-01 16:52:35

Gryztant del matematikos kaip sakiau anksciau man ji nepraktiska ir nereikalinga, o reikalinga ji tik ismetyti studentus (klausimas ar tikrai negabius ir tinginius)… aisku gal as taip teisinuosi tik todel kad beveik visur tiek mokykloje tiek universitete rinkau minimalius matematikos pazymius, ir sutinku kad matematika Patricijams (Jums), o ne kazkokiam menkam Plebėjukui (man)… Patriciskais reikalais as uzsiimciau tada kai jau buciau viskuom apsirupines ir dauguma svajoniu issipildysiu, tada galesiu ieskoti filosofinio akmenio

Rasa, 2007-07-01 17:13:40

O, kokie gincai! Kaip tikra lietuve tureciau pasimegauti 😀 Nes pas mus smagu, kai ant ko nors ” varo” 😀 Cia Lietuva, cia lietus lyja…

Del studentu cia “pavaziavimo”, tai jie tik pasimegauja zodzio laisve, taigi smagu kam nors priestaraut vien del priestaravimo 😀 Ypac nuosavam destytojui, is patirties zinau 😀 Pav. ceceniukui gal su humoro jausmu nezinau kaip 🙂 Juk gerb. Direktorius paaiskino milijona kartu kaip su ta data, kol gale pajuokavo, kad tikrina pastabuma 😀 Atsiprasau ir as Direktoriaus, gal pajuokauju nevykusiai kartais 🙂 Pacitavau is konteksto anakart 🙂 Zmones, na pasijuokit dazniau! Kad ir is nesamoniu! 😀

Gerb. Direktoriau, Jusu puikus jumoro jausmas gi, nekreipkit demesio. Visi, kurie Jus megsta, negali tik rasyt vien gerus zodzius, kazkaip butu perdaug, dar ispuiktumet 😀 Del to ” kaip lygus su lygiu” tai jau cia suskelet! Kaip tikras ponas profesorius! Ojojoi koksai mandras! 😀 Tada turetumet atskira puslapi atidaryt ” moksliuku kampeli” , kur vieni barzdoti profesoriai rasytu… 😀 Na, atleiskit, pagarba vyresniam, destytojui, tevams ir pan. butina, bet kazkaip nuskambejo ne-la-bai 😀 Bet galetumet kada atskirai parasyt, butu idomu, ka studentai ar vaikai mano apie ta lyguma ir pagarba. Pav. ar reiketu gerbti suaugusi bomza, jei esi dar jaunas? Ar reikia gerbti blogus tevus, nes jie tevai? Daug vertybiu keicias, ypac kai tapom “tikrais europieciais” . Ir kiekviena karta siek tiek skirtinga, ypac pas mus. 😀 Sekmes bendraujant… O po nosim sau dar paburbesiu, kad ne velnio nesijauciu kuo nors prastesne uz ta gerb.Burgi, nors esu jaunesne, kvailesne, ir dar be jokiu pareigu siuo metu… Bet garsiai nesakysiu, ne, tiek to… 😀 O tai dar kas nors isgirs, tai tuoj pades mane i vieta… 😀

Burgis, 2007-07-02 09:34:49

O, kaip malonu, mus vėl aplankė Rasa (matote, kaip familiariai kreipiuosi?). Pabandysiu ir vėl šį tą paaiškinti. F.Ch., neabejoju, moka gerai mūryti, o aš visai nemoku, todėl niekada neimčiau mokyti F. Ch. kaip reikia mūryti. Nereikia manęs gerbti! Aš juk ne koks indėnų dievų stabas… Bet pravartu prieš ginčijant kokį nors mano teiginį pasitikrinti, kuris iš ginčio dalyvių toje srityje galėtų daugiau išmanyti, būti patyręs ir pan. Džiaugiuosi, kad ir F.Ch. tai pastaruosiuose laiškuose pripažino. Už tai jam pliusas! Bet minusas už tai, kad bijo, jog imsiu jį persekioti. Nėra jokių patikimų įrodymų, kad visi su manimi diskutavusieji – jau po velėna. Taip, kyla įtarimų, kad kažkuris iš mūsų turi problemų su humoro jausmu. Bet kaip sužinoti – kuris? “Nuo pamišėlio aš skiriuosi tik tuo, kad nesu toks”, – sakė dailininkas Salvadoras Dali. Bet kai kurie ekspertai mano, kad vis tik S. Dali buvo šizofrenikas. Neseniai sužinojau, kad M.K.Čiurlionis nuo tikro šizofreniko skiriasi tik tuo, kad piešė vėliavas (!). Neva tikri šizofrenikai vėliavų nepiešia…

Taigi nežinau ir aš, kiek esu nenormalus, bet vis tiek ginu savo nuomone, reikalauju įrodymų, o ne pagarbos. Taip, taip, Rasa! Mano įsitikinimu, pagarba – kaip meilė: ji turi (gali…) gimti, o ne būti “įdiegta”, primesta… Nei tėvų – vaikams, nei vaikų – tėvams, nei moksleivių – mokytojams, nei dėstytojų – studentams ir t.t.

F. Ch, 2007-07-02 12:19:50

Lietuva per maza kad tureti kazkokiu priesu ar bent zmoniu kurie i tave ziuri nepalankei, po velena gal ir manes nepakisit na bet pas mane atsargumas igimtas 🙂

ne muriti as nemoku 😀 isvis nuo statybu esu labai toli… :DDD ir vengiu per didelio fizinio darbo, nors savo malonumui ir sveikatai jis reikalingas, pinigus geriausiai uzdirbti ziniomis ir protu, nesenai perklausiau zydu turto filosofija.mp3 siulau pasiklausyti ir kitiems ten galas idomiausia http://rapidshare.com/files/40550525/050104_zydu_turto_filosofija.mp3.html

Rasa, 2007-07-02 12:21:44

Visu pirma, aciu, kad kreipiates vardu, nes, tiesa sakant, kai tiesiog plepu internete, o ne labai rimtai snekuosi kokioj istaigoj, mane tiesiog “uzpjauna”, kai i mane kreipiasi gerb.ponia, teta ar pan. 😀

Del pagarbos, Jus teisus, bet tevai turetu mokyti vaikus pagarbos kitiems zmonems. Kartais man is saves juokinga, nes kazkaip nejucia liezuvis vieniems sako ” Jus”, o kitiems “Tu” 😀 Buna, kad tarsi zmogaus ne nepazisti, o su vienais imi bendraut sakydamas vienaip, kitiems kitaip 😀 Tai nereiskia, kad maziau gerbiu tuos, i kuriuos kreipiuosi “Tu”, bet taip gaunas.

Del humoro jausmo, netruksta Jums jo, netruksta 😀 , tik gal ne visi vienodai priima. Kai zmogus nori isizeist, jis ir nuo sypsenos isizeidzia. Karta budama blogos nuotaikos, mane drauge uzsipuole, ko as is jos juokiuosi! O as jai tiesiog draugiskai nusisypsojau 🙂

Su tuo Ciurlioniu, tai juokinga. Menininkai zmones keisti! Dabar skaitydama prisiminiau saviskius 😀 Kai mano dukra piesia, ji uzsirakina, prisikrauna pilna kambari visko, ko jai reik ir dirba. Sunus jaunesnis islinko karta, kai buvo neuzrakinta, tyliai isslinko atgal ir man i ausi tyliai sako: ” Mam, ar tu zinai, kad kai zmogus piesia, jis savo vidini pasauli islieja? Man atrodo, ji isprotejo! Eik greiciau paziuret, man baisu!” 😀 Nors maniske anaiptol ne menininke, dailes mokyklos direktorius sake, kad jos mastymas per daug matematiskas, taigi ji gerai nutapo tik tada, kai negalvoja… 😀 Tiesiog ji kartais megsta piesti. Bet veliavu ji nepiesia… Beda! 😀

F. Ch, 2007-07-02 12:48:20

As esu 4 metus po pamoku atlankes dailes mokyklele 🙂 nelabai man patiko ir sekesi tapyba,piesimas labiausiai patiko keramika,grafika kazkiek pasteles. Esu susidures su rimtais menininkais ir ju kitokiu poziuriu i gyvenima 😀

Rasa, 2007-07-02 21:47:14

Ceceniukui 🙂 Nezinau ka tu laikai rimtais ir nerimtais menininkais, bet jie dauguma keistoki 🙂 Nors mano kieme gyveno viena tokia dievobaiminga moteriske, eidavo ir eidavo tik i baznytele… Kai karta uzejau i ju buta, apakau ( ji buvo mano klasioko mama)- pilna nuostabiausiu dirbiniu moliniu, ji puiki keramike buvo. O idejos! Gyvenime kartais nesitiki, kad tokioj moteriskej gali buti toks jegiskumas!

Su vienu tokiu menininku man, pav., geda eit mieste. Jau as gana begede ( ne pacia blogiausia prasme 🙂 , t.y. galeciau pav. basa pereit mieste ar dar ka padaryt, bet kai jis skeryciojas ir stebis bala zino kuo, vepso i kazkoki fasada ir mala sh… ( oi, pypt) , jaau net man buna per daug 😀

matematikas studentas, 2008-06-15 21:44:45

Matau, kad diskusije labai pliekiama matematika (kaip nepraktiskas dalykas). Mano nuomone, matematika yra pats praktiškiausias dalykas, tarp visų kitų, kadangi be jos visi praktiniai mokslai (nekalbu apie soc. bei humanitarinius mokslus) tebūtų tik pasakos ir mitai. Nė vienas mokslas be matematikos nebūtų toks koks yra (informatika, fizika, biologija ect.). O matematikai nereikia kitų mokslų, kad galėtų egzistuot. Ji yra tas cementas, sulipdantis pasaulį i tvirtą pilį, be jos visa šiuolaikinė aplinka tebūtų kaip smėlio pilis pajūtyj. Be to matematika labai puikiai lavina mąstymą, jo kritiškumą.

O tai, kad studentai bunka, tai jau čia ne p. Burgio kaltė. Tiesiog studentai dabar suinteresuoti tik ‘prastumti’ studiju metus ir gauti diploma. Jie tik verkšlena, kaip jiems sunku užuot pasimokinę.

Komentaruose buvo mineta, kad matematika tik tam, kad prametytu studentus. Sutinku, kad tai vienas is geresniu budu atsikratyt paciu kvailiausiu. Ir nesutinku su teiginiu, kad tai gali atkristi ir gabus studentai. Tarkim zmogus studijuoja ekonomika. Dazniausiai ekonomistu bakalauriniai darbai tebuna romano tipo veikalas, nevertas rimtos kritikos, nes jame nei su ziburiu nesurasi matematines formules. O ekonomikoj, mano manymu labai svarbi vieta tenka matematikai, jos modeliams. Lygiai ir kitos specialybes: informatika (idomu, kaip reiketu sukurti gera saugos sistema, nesinaudojant kriptologija????…ect.)

Beje buvo pamineta, kad zinios sensta – matematika niekada nesensta, jos teoremos nepajudinamos, nepaisant kiek joms metu: 10, 100, 1000. Matematika tik nuolat auga isiskverbdama i visas gyvenimo sferas: muzikos matematika, matematine biologija, lingvistika netgi pasitelkia matematika.

Na, o kas del svietimo sistemos, tai nelabai ka galeciau parekomenduot, nes neturejau dar galimybes pajust kitu variantu. o visi matom svietimo skyles ir taip.

Isvada: isvadas darykites patys.

P.S p.Burgiui (jei jis desto matematika) noreciau palinketi nenusileist studentu nemoksiskumui.

Mia, 2015-01-13 09:17:56

Na stai, perskaiciau viska. Dabar mano nuomone. Pati mokausi tame paciame fakultete, apie kuri kalbama. ir as labai nusiminus del nemokejimo taikytis prie 2015 situacijos. Visu pirma, universiteto uzduotis isulgdyti intelektualu zmogu. Taciau dauguma universitete besimokanciu zmoniu yra egocentriski idiotai, besidiziuojantys savo pazymiu ar diplomu. Antra, kam mokytis teorja jei ja bet kada bet kur bet kuriuo metu gali rasti internete? Kaip teorjos egzaminas gali sudaryty 50<% galutinio pazymio? Juk tai absurdas. Teorines zinios tik teoretikams. Suprantu, kad tokia siistema buvo pries 50 metu- tai buvo suprantama. Juk nei vienas NE teoretikas neturejo asmenines bibliotekos vien tam dalykui, kad jei kas- susirastu. dabar tai galima padaryti su kiekvienu ismanuoju telefonu. tad kam to reikia? sutinku, kad teorija yra svarbi, taciau praktika busimam inzinieriui zymiai svarbesne. Ko turetu universitetas mokyti? a) praktiskai panaudoti turimas zinias; b) laisvai spresti problemas, ieskoti optimaliausio spredimo; c) susidoroti su nauja informacija bei ja nuolatos atnaujinti; d) moketi dirbti paieskos sistemomis… Ar busimam inzinieriui tikrai reikes kvantnes fizikos? ar reikes filosofijos( pastaroji turetu buti pasirenkamas dalykas, kadangi zmogaus unikalumas lemia jo mastyma ir kiekvienas jis unikalus)?

Apie matematika. Matematika yra kertinis mokslas, bet ko man truksta tai pritaikymo praktikoje. tarkim as zinau kaip rast rotoriu, ar dif.lygti. bet kur is tiesu as ja galiu panaudoti praktiskai? ka ji reiksia matematskai? kur galima sutikti? as dazniausiai viena is tu kur klausia " o kokia sios lygties prasme” deja, atsakymu ne visada gaunu. Bet dziugu, kad matematikos teorijos egzaminas nera privalomas, nes teorija ir praktika skiriasi( bent jau imlumas).

del studentu kurie NEGALI mokytis… suprantama. jie arba nera motyvuoti( kaip as, nors pazymiai mano geri nes galva turiu gera, bet motyvacijos pas mane truksta, mokslas neidomus, daug mokytis mintinai kai to net nereikia) ir del psichologinio nusiteikimo negali gauti geru pazymiu, arba negabus pasirinktai specialybei ir net nesuvokia kas tai. Del pirmos problemos studijas paliko du studentai mano grupeje. Galbut studijas paliksiu ir as, kadangi viso ko moko as galiu ismokt ziuredama i kompiuterio ekrana. ir tai butu zymiai nasiau, NES AS PRADECIAU ISKART NUO SAVO DALYKO, praeinant visas nereiksmingas fizikas( as myliu fizika, tad tai nera kazkokia neapykanta. as beproto myliu fizika) ar filosofijas. Juk mokytis skatina noras zinoti. as tiesa pasaklius pacioje pradzioje pradejau savo specialuybines knygas skaityti, paskui nustojau nes pamaciau kad man specialybe aiskes tik po antro semestro.

antra priezastis kiek paprastesne. Kadangi technologiniuose moksluose vidurkis priemimo zemas, VF reikalavimai zemi, visi ten eina. nepasvere savo ribotu galimybiu jie pasirenka sunkius mokslus, kuriems jie negabus. as labai motyvuoju zmones rinktis teisingai. Juk vistiek geras elektrikas uzdirba daugiau nei prastas inzinierius. Esme kokybeje, ne kiekybeje. Nesuvokiama koel visi turi studijuoti aukstojoje, kodel tai privaloma. kodel vidurineje mums bruka i galva kad turime stoti ten ir ten…. gal galima niekur nestoti?

Gal paskutine problema yra ziniu naujumas internete. Man idomu, kuriame fizikos vadovelyje yra teigiama, kad anot teorijos galima teigti, jog negalima paaiskinti realios materijos su matomos materijos mases neatitikimu? Kodel nera rasoma, jog Higgs Bozonas buvo atrastas ir kad jis paaiskina matomos materijos mase? Kodel apie gravitonus uzimenama, bet nmeuzsimenama apie stygu teorija( kuri be galo idomi) ar net M teorija, apie kurias mokslo pasaulis kalba? apie matematika pasisakyt negaliu, nes nesidomiu.

Tiesiog jus, universitetas, padarote moksla nuvalkiota ir neidomu. kas svarbiau : moketi uzduoti reikiama klausima, ar moketi atsakyti i uzduota klausima?