Pedagogų yra, trūksta Mokytojų

Ką tu darai, kai reikia ką nors greitai labai nesuprantamo suprasti? Ne, tu nelendi į žiniatinklį (gal rasi, gal nerasi? jei ir rasi, tai ar suprasi? o gal ten yra klaidų? o kiek sugaiši?), tu neskaitai knygų, instrukcijų (pirkti? skolinti? kada skaityti? kuria kalba? ar tikrai tą knygą skaitai?). Tu susirandi  Mokytoją. Mokaisi sparčiausiu būdu, lengvai, patikimai, interaktyviai. Jei žiniatinklis, knygos, kiti informacijos šaltiniai galėtų pakeisti Mokytojus, mokyklos jau seniai būtų uždarytos.

Bet va – bėda. Ruošiami pedagogai, jie priimami dirbti, rūpinamasi (neva…), kad jie gautų atlyginimą, o Mokytojų vis mažiau. Niekas nesirūpina, kiek tas pedagogas yra Mokytojas. Būtina stropiai ir patikimai patikrinti dvi pedagogo savybes: 1) ką jis moka? 2) ar jis moka mokyti?

Antrosios savybės čia neaptarinėsiu (gal kada nors kitą kartą…), bet rūpi vaikams,  jų tėvams, švietimo vadovams priminti banalią tiesą – iš tuščio indo neatsigersi. Visi kalba apie kvalifikacijas, atestacijas, bet imkime ir paklauskime konkrečiai:

  1. Matematiko:

– ar gali bent dviem būdais įrodyti Pitagoro teoremą?

– ar gali įrodyti, kad aritmetinė kvadratinė šaknis iš dviejų yra iracionalusis skaičius?

– ar gali išvesti rutulio tūrio formulę?

  1. Lituanisto:

– ar gali padeklamuoti pasaulinės klasikos fondo eilėraštį, nepatenkantį į mokyklinę programą?

– ar gali parašyti puslapio diktantą (pvz., diktuojant Žemaitės apsakymą „Marti“) be klaidų?

– ar gali išvardinti geriausių Lietuvos rašytojų penketuką ir pagrįsti savo nuomonę?

  1. Chemiko:

– ar gali paaiškinti, kaip namuose moksleivis galėtų pasigaminti chloro dujų?

– ar gali paaiškinti cheminės reakcijos katalizatoriaus poveikio mechanizmą?

– ar moki paaiškinti fotosintezę?

  1. Istoriko:

– ar gali papasakoti, kokiomis kalbomis susikalbėdavo LDK Gedimino, Mindaugo, Vytauto dvariškiai tarpusavyje ir su užkariautų žemių gyventojais?

– ar gali logiškai pagrįsti nacizmą?

– ar gali (drįsti?) pateikti tris faktus, kaip ir kas po 1990 metų pažeidė Lietuvos Konstituciją ir liko nenubaustas?

  1. Geografo:

– ar gali pateikti bent penkis pavyzdžius valstybių, kurių pavadinimas buvo pakeistas per pastaruosius dešimt metų?

– ar gali pateikti bent apytikslį įvertį, kaip pasikeitė Žemės sausumos plotas dėl ledynų tirpimo per pastaruosius 50 metų?

– ar gali pateikti tris anklavų pavyzdžius?

  1. Informatiko:

– ar gali užprogramuoti faktorialo skaičiavimo rekursinę procedūrą?

– ar gali į naują kompiuterį įdiegti ir suderinti „Windows Vistą“ sistemą?

– ar gali iš mobiliojo telefono duomenis (ne nuotraukas) perkelti į kompiuterį?

Jei užsakysite – pateiksiu klausimų ir kitų dalykų mokytojams. Žinoma, tai tik mano čia pat surašyti klausimėliai, bet tik į juos atsakęs teigiamai, pedagogas  gali pretenduoti toliau būti „kvočiamas“ dėl teisės vadintis Mokytoju. Bet kas sutiks būti egzaminuojamas? Kaip atleisi vieną netinkamą pedagogą, jei eilėje nelaukia Mokytojas? Kodėl nelaukia? Todėl, kad jų mažai, todėl, kad Mokytojas turėtų būti ne tik gerbiamas, bet ir uždirbti bent ne mažiau už savo buvusius mokinius. Pranašauju – taip ir bus! Nes ateis laikas, kai niekas nebesutiks, kad jo vaiką ar anūkėlį mokytų tik pedagogas, o ne Mokytojas.

O dabar pažvelkite į Mokytoją, kuri kartais net atostogauja…

Atsakymai

Mantas, 2008-11-11 21:57:47

Už ką informatikui taip žiauriai?

Windows vista yra nesuderinamas sutvėrimas 🙂

Pentium100, 2008-11-11 22:07:07

Windows Višta suinstaliuoti neturėtų būt sudėtinga. Aš informatiko klausčiau ar jis sugebėtų suinstaliuoti į nešiojamą kompiuterį Windows XP ir surasti draiverius, jei jie nėra pateikti gamintojo saite (bent į kai kuriuos kompiuterius, nes visiem tai neįmanoma, bet daugumai – įmanoma).

scania, 2008-11-11 22:20:52

Tai profesinė mokytojo pusė. Labai svarbi. Bet mokytojas turi būti dar ir Žmogus.

Tikrų Mokytojų niekada nebuvo daug. Niekur. Mokytojas – tai tiesiog sėkmė jauno žmogaus gyvenime. Reta sėkmė…

Burgis, 2008-11-11 22:32:30

Scania: taip, profesinė branda yra BŪTINA, bet ne pakankama sąlyga Mokytojui. Bet BŪTINA!

Audrius, 2008-11-11 22:57:58

Klausimas lituanistui priminė neseniai skaitytą interviu su Alytuje į Seimą išrinkta lietuvių kalbos mokytoja, kuri jai įspūdi palikusia knyga įvardino… “Vienuolis, kuris pardavė Ferrari”! (…) Ar šioje vietoje dar reikia komentarų apie tokius “mokytojus”?

Audrius, 2008-11-11 22:59:39

Et, vienos nosinės neprikabinau… 🙂

xp, 2008-11-11 23:06:40

Pentium’ui 100 paprieštaraučiau. XP įmanoma įdiegti praktiškai į bet kurį tiek seną, tiek naują kompiuterį panaudojant bendrasias lustų gamintojų tvarkykles, tačiau Vistą diegti į dar neseną kompiuterį dažną kartą yra ir problemiška, ir brangu. Beje, būtent Vistą (o ne XP) suderinti su populiariais spausdintuvais, mobiliaisiais telefonai bei kitokia dar daug kur naudojama periferine įranga yra neįmanoma ir, pasak tokios įrangos gamintojų, nebus įmanoma ir ateity. Būtent pastaroji problema ir yra bene svarbiausia priverstinių “downgrade’ų” priežastis.

p. Burgiui: įdomu, ko paklaustumėte fiziko? filosofo?

Rasa, 2008-11-11 23:38:06

Burgiui: O ką fizinio lav. mokytojas turėtų žinoti? O Jūs manote, kad mokytojai nežinotų atsakymų į tuos klausimus, kur Jūs rašėt?

Keistai Jūs visi apie mokytojus blogai galvojat…

Ir Pentium 100 mane nustebino. Mano sūnus nėra gabus informatikas visai, seno kompiuterio vis neleisdavom perinstaliuot, kad mūsų informacijos nenudaigotų, bet kai nusipirkom naują nešiojamą kompiuterį, tai jis ir suinstaliavo tą Windows XP ir kažkokius draiverius girdėjau, besibardami su sese, surado. Viskas veikia. Tai kaip gali informatikos mokytojas nežinot, baikit baikas 😀 Sau net po nosim pabambėsiu: būčiau žinojus, kad sudėtinga, būčiau neleidus, gerai, kad nežinojau…

Paskaičiau ir pabandžiau prisiminti savus mokytojus. Kai mokiausi, vienus gerbiau, kitų nemėgau, bet niekad neabejojau, kad jie viską žino apie savo mokomą dalyką. Dabar pagalvojau, kodėl man taip atrodė? 🙂 Ko gero todėl, kad kai Mokytojas geras, jis tikrai visapusiškai išmano savo darbą, jo dalykas tampa įdomus, tada kyla daug klausimų, o Mokytojas žino, kaip į juos atsakyti. Kai mokytojas prastas, stumi minutes iki pertraukos ir kyla tik vienos rūšies mintys: “kada skambutis?”, kitokių klausimų nekyla. Tai tada irgi nesužinai, ar mokytojas ko nors nežino… 😀

Pentium100, 2008-11-11 23:51:49

Rasa, suinstaliuoti XP į seną kompiuterį ir surasti draiverius yra lengva. Daug sunkiau yra tai padaryt su nauju nešiojamu, kadangi Microsoft tikriausiai primokėjo gamintojam, kad šie nebekurtų draiverių Windows XP, o tik Vistai. Nusipirkus tokį nešiojamą kompiuterį gali tekt ilgai ieškot po forumus tam, kad surast kokie kitų modelių (ar net kitu gamintojų) draiveriai tinka Windows XP. O tai gali parodyt, kad būsimas mokytojas bent jau Google naudotis pakankamai moka.

Beje, mano nick rašomas be tarpo 🙂

Rasa, 2008-11-12 00:06:49

Atsiprašau, Pentium100 be tarpelio :). Tai supratau, mano sūnus ir suinstaliavo į naują nešiojamą, raklinėjosi ilgokai, o sesė ant jo vis barė, jai ten vis kažko trūko 🙂

Bet kai man kas nors neaišku, visad skambinu tikram informatikos mokytojui 🙂 , jis viską žino… Netgi kai čia toks diedas per nesusipratimą priskundė, kad mano sūnus į netinkamą dalyką norėjo įlysti, pirmiausiai paskambinau informatikos mokytojui paklausti, ar tai įmanoma teoriškai ir ar gilintis toliau, ar mano sūnus turi tiek gabumų, kad sugebėtų padaryti tai praktiškai? 🙂

scania, 2008-11-12 09:19:34

@Burgis – taip, profesinė branda būtina. Vargas tiems mokiniams, kuriems nepavyko su mokytojais.

Didelis sukrėtimas buvo suvokti, kaip smarkiai skiriasi mano vienmečių žinios – lyginant mūsų, kurie mokėsi rajono centre, ir kaimo mokyklose. Ir kaip smarkiai mes atsiliekam nuo didžiųjų miestų mokinių!

Daishi, 2008-11-12 10:04:43

Neteisingi klausimai informatikos mokytojui. Informatika tai ne žinios apie kompiuterį. Jei paimti akademinį apibrėžimą:

Informatika – tai mokslas apie informacijos surinkimą, apdorojimą, saugojimą ir perdavimą.

Tokiu atveju klausimai turėtų skambėti taip:

  1. Kur ir kaip surasti informaciją, rūpimu klausimu, šiuolaikiniuose informacijos srautuose?

  2. Kaip informaciją analizuoti ir interpretuoti?

  3. Kaip kūrybiškai išreikšti informaciją?

Atsakius į šiuos tris klausimus – galima atsakyti į bet kokius tris klausimus.

Burgis, 2008-11-12 11:34:04

Daishi: nesutinku! Apibrėžimas teisingas, bet labai pavojingas: daugelis informatikų (ypač moterys – atsiprašau, bet tai stebėjimų rezultatas…) linkę MOKSLĄ pakeisti plepalais. Į Jūsų klausimus gali atsakyti daugelis plepių, neišmanančių nieko konkrečiai, bet jie ir atsakę nesugebės įdiegti OS. Reikia ne PAPASAKOTI, kaip įdiegti programą, o ĮDIEGTI! (Atsiprašau už grubų palyginimą: reikia ne kalbėti apie seksą, o juo užsiimti…).

Tęsiu klausimų sąrašą kitų dalykų pedagogams (klausiu žinodamas, kad KTU gimnazijos mokytojai atsakytų!):

Fizikui:

  1. ar gali išsamiai paaiškinti elektromagnetizmo, ypač saviindukcijos, esmę?

  2. ar gali pasakyti tris kosminius greičius ir jų prasmę?

  3. ar gali pateikti tris “amžinųjų variklių” pavydžius ir juos (variklius) motyvuotai sukritikuoti?

Kūno kultūros mokytojui:

  1. ar gali pasakyti, kuri krepšinio taisyklė sukelia keblumų aikštės teisėjams?

  2. ar gali pasakyti ieties, kūjo ir disko metimo pasaulio rekordus (bent vyrų…)?

  3. ar gali paminėti tris lietuvius – olimpinius čempionus?

Filosofui:

  1. ar gali motyvuotai pagrįsti, kurio filosofo teiginiai tau priimtiniausi?

  2. ar gali (drįsti?) motyvuotai pagrįsti laisvamanių filosofų teiginius prieš religiją?

  3. ar gali (drįsti?) motyvuotai pagrįsti religingų filosofų teiginius prieš laisvamanybę?

Laukiu užsakymų.

AŠ, 2008-11-12 12:14:29

Direktoriau,

ar aš turiu aiškinti savo mokiniui, kaip pasigaminti namuose PAVOJINGŲ sveikatai chloro dujų, t.y. mokyti nuodytis? Keistai Jūs mylite savo mokinius.

Daishi, 2008-11-12 12:37:06

Gerbiamas, Burgi, šiek tiek nekorektiška alegorija ir asociacijos į lytį. Tiek moterys, tiek vyrai vienodai linkę paversti mokslą plepalais. Apibūdinant, Jūsų, pateiktus klausimus galima būtų paklausti:

– Sugedus, automobilio transmisijai, taisote pats?

Nejaugi manote, kad jei žmogus gražiai piešia tai jam reikia ir žinoti kaip Vistą susiinstaliuoti ar sugebėti parašyti programą kuri vaizduoja Mandelbroto aibė? O gal tegul tada sugeba susikurti virtualų diską, operatyviojoje atmintyje ir į tą diską suinstaliuoti Mac OS`ą, kad galėtų atstatyti prarastą informaciją?

O gal geriau padėti mokiniui:

p.s. šiuo metu dirbantis mokykloje ir galintis atsakyti į tris informatiko klausimus.

Egidijus, 2008-11-12 12:59:13

Nesusilaikysiu ir aš neišsakęs savo nuomonės. Su Daishi sutikčiau, bet tai taikoma ne vien tik mokiniams, o ir visiems kitiems, kurie mokosi, ypač automatizuotų veiksmų mokoma per kompiuterinius raštingumus. Retai paaiškinama, jog tą pati darbą galima pasiekti nespaudžiant trečio mygtuko iš kairės o mokoma tai susirasti pačiam, suprasti ar suvokti ką jis reiškia. Tačiau kiek teko pastebėti tai dažnai to nepaisoma, ir po to žmogus nebežino ka spausti, kai tas mygtukas nukeliauja į kitą vietą.

Dėl trijų klausimų informatikui kodėl būtinai Vista mokėti, manau vienas iš pagrindinių dalykų, mokėjimas susirasti reikiamą informaciją ir ją mokėti naudotis. Jeigu aš moku susirašyti Debian ar OpenSuse tai jau viskas nebetinku į informatikus, nes nemoku įrašyti populiarios Vistos, kurios gal niekad nenaudojau.. Manau čia OS neturi jokio skitumo, pvz windows 95 pabandykit įrašyt į dabartinius kompiuterius, irgi bus didelių problemų, bet kam to reikia. Taip ir su Vista, jeigu jos man nereikia, tai kam ja privalau mokėti įrašyti.

p.s. mokytoju tikrai nedirbu, bet klausimus galėčiau atsakyti, del Vistos, reikėtų tikrai padaryčiau, bet nereikia ir nesuku dėl to galvos.

Manfredas, 2008-11-12 13:23:13

Mano du centai į diskusiją tarp B.B. ir Daishi: problema prasideda terminologijoje – dažniausiai tai, kas Lietuvoje vadinama “informatika”, iš tikrųjų yra angl. “Computer Science”, apibrėžiamas kaip “the study of computation and computer technology, hardware, and software”. Neginčijamai, mokslas, kilęs iš diskrečiosios ir taikomosios matematikos, bei matematinės logikos.

Klausimai, kuriuos pasiūlė Daishi – neabejotinai iš “tikrosios” informatikos – informacijos surinkimo ir apdorojimo mokslo. Klausimas, tik, ar “tokią” informatiką turėjo omenyje švietimo programos sudarytojai.

Kita vertus, B.B. klausimai (išskyrus pirmą) – irgi kažkas kompromisinio, tarp kompiuterinio raštingumo ir CS. Aš labai įsižeisčiau, jei kompiuterijos mokslą dėstantis pedagogas piketuotų prie Seimo prašydamas didesnio atlyginimo, o parėjęs namo nesugebėtų įsidiegti nusipirktos (mokyklos nupirktos?) Microsoft Windows Vista. Mano nuomone, jis turėtų būti kaip tas fizikas, galintis pastatyti reaktorių – jei reikėtų, tai ir pats parašytų tą operacinę sistemą…

Daishi, 2008-11-12 16:54:22

Manfredai, ką turėjo švietimo programos sudarytojai omenyje – gali pats įvertinti jei įdomu:

http://www.pedagogika.lt/index.php?-469374926 – pasirinkti Informacines technologijas.

Jeigu apibūdinti trumpai: ugdomas kompiuterio naudotojas – kuriam programas ir visą įrangą paruošia mistinis technoŽynys. Yra keletas temų apgraibomis paimta tiek iš informatikos tiek iš CS.

Keli pastebėjimai iš praktikos:

Galima surasti ir daugiau problemų. Kur glūdi problemų šaknys? Sunku pasakyti. Gal nesugebėjime komunikuoti tarp praktikų ir teoretikų. Gal lengvo kelio ieškojime, kada daroma tai kas lengviausiai.

p.s. nesu geras mokytojas ir nežinau ar būsiu. stengiuosi tik, kad iš pamokos mokiniai išsineštų ką gali panaudoti ar kas suteikia maisto apmąstymams.

Burgis, 2008-11-12 17:11:51

Profesoriui AŠ: aš mokinių nemyliu – aš juos tik mėgstu. Myliu savo žmoną, savo vaikus, o labiausiai – anūkėlius… Paaiškinti apie prezervatyvą nereiškia skatinti juo nedelsiant pasinaudoti. Aš vaikystėje nuodijausi gyvsidabrio garais (iš kur aš gavau beveik puslitrį gyvsidabrio? nepamenu…), darydamas visokius eksperimentus (ar matėte, profesoriau, kaip akyse “auga” aliuminio viela, nuo jos galo gyvsidabryje nugramdžius oksidą?), nes chemijos mokytoja nieko nepasakojo apie tokius eksperimentus. Pykstu ant jos už tai!

Daishi: automobilio transmisijos netaisau, bet juk aš ir nedirbu autoremontininku (net vairuotoju nedirbu…)! OS pats nediegiu, bet juk ir nemokau kompiuterijos! Bet prireikus integruoju pats, nes dėstau matematiką…

Dėl požiūrio į “moteriškąją kompiuteriją”: 1) jau rytoj galėsite “Kompiuterijos” žurnale perskaityti “baisesnių” mano parašytų dalykų; 2) per netrumpą gyvenimą teko pažinti tik 4-5 tikras programuotojas, kompiuterininkes – visi kiti buvo vyrai…; 3) vis tiek atsiprašau!

V.R., 2008-11-12 17:38:48

Bet gal ne “ietės”, o “ieties”?

Daishi, 2008-11-12 18:58:07

Burgi, atsiprašinėti nereikia. Tik smalsu būtų sužinoti ką dažniau duodi testus ar uždavinius?

V.R., 2008-11-12 19:13:58

Nesuprantu kai ko. Kokiu tikslu čia tie klausimai skelbiami? Ar čia juos uždavinėdamas p.Burgis nori pademonstruoti savo erudiciją ir visapusį išprusimą? Ar naudojasi patarėjais?

Nes žinoti, ko ir kaip paklausti tai juk irgi reikia išmanyti…

Kažkaip abejonių kelia toks “visapusiškumas”…

Burgis, 2008-11-12 19:34:05

V.R.: 1) žinoma “ieties”, o ne “ietės”. Atsiprašau, jau ištaisiau.

  1. Nepatikėsite, bet aš pats esu baigęs vidurinę mokyklą… Keisčiausia, kad prisimenu daug man kilusių klausimų, čia juos ir pateikiu; į daugumą šių klausimų jau galėčiau atsakyti, bet ne į visus – senas jau, neprisimenu… Bet nė už ką nesutikčiau, kad pedagogai nesugebėtų atsakyti į šiuos klausimus mano anūkėliams! Todėl ir rašau…

Daishi: esu uždavinių, o ne testų šalininkas, bet kartais kuriu ir testus. Netrukus šioje svetainėje pateiksiu savo sukurto ir dabar taisomo testo aštuntokams bei devintokams rezultatų apžvalgą.

AŠ, 2008-11-13 14:26:03

Direktoriau,

man labai patiko Jūsų siūlomo atlikti ekserimento (pasigaminti namų sąlygomis nuodingą chlorą) palyginimas su prezervatyvu. Lyg ir skaitau fantastiką, tačiau iki tokios minties, kurią pasiūlėte man dar toli.

Jūs iš tikrųjų ne mėgstate, bet mylite mokinius. Tik iš meilės galima pasiūlyti dar pavojingesnį eksperimentą su nuodingu Hg. Tai galima padaryti tik iš MEILĖS (tai taip lietuviška). Ginu mokytoją, kuri tai žinodama ar nežinodama, nerodė mokiniams mokyklinėmis sąlygomis tokio eksperimento.

Andrius Kalesnikas, 2008-11-13 14:26:24

Esu informatikas, studijuoju VPU ir galiu atsakyti:

TAIP

TAIP

TAIP

Burgis, 2008-11-13 14:48:49

Ačiū, Gerb. Andriau! Neabejoju, kad rasite savo kelią. Suteikiu Jums Mokytojo titulą. Ir nejuokauju.

Rasa, 2008-11-13 15:01:55

AŠ, kaip visuomet, labai kritiškas… :)))))) Ne, nepagalvokit, kad aš, bet AŠ :)))))

O šiaip smagu, kad tiek daug kalbančių atsirado. Ir, pasirodo, Mokytojų kiek daug čia paskaito. Jie visi tikriausiai geri, nes jei nebūtų geri, jiems nerūpėtų ir jie nieko nešnekėtų.

O Burgis pasirodo buvo blogas vaikas! Kad pas mus gyvsidabrio buvo, tai man normalu, bet jis!!! :))))

Burgis, 2008-11-13 15:11:57

Rasai: mokslininkai, atlikinėdami eksperimentus su žiurkėmis, įrodė, kad patinai daug smalsesni už pateles… Patinai apžiūri naujus daiktus, naujas vietas net tuo atveju, kai tai pavojinga jų gyvybei – toks gamtos dėsnis.

Nebenoriu ginčytis su AŠ – tiesiog mūsų vaikystės buvo labai skirtingos. Bet aš nesiskundžiu…

Mokytoja V., 2008-11-13 17:56:42

Mes gaminome “samopalą”. Tai toks savadarbis “pistoletas”. Šovė, bet tik vieną kartą – vamzdis suskilo. Aš skutau sierą nuo degtukų įmaišyti į paraką. Tada dar nenešiojau akinių, buvau gal `12-os…

Eds, 2008-11-13 18:27:34

“Pradziai joukas turint gera laika”-išmokime skaityti ir rašyti lietuviškai.Pagarbiai.

deux, 2008-11-13 18:45:47

Suteikti Mokytojo titulą vien už teisingai atsakytus klausimus – mažų mažiausiai neapdairu. Ir toli gražu ne vien žinių perteikimas padaro žmogų mokytoju (kur jau ten iki Mokytojo). Sakyčiau, direktoriaus užduoti klausimai veikiau jau skirti būtent pedagogams – kuris iš jų pasirodytų “krūtesnis” ir galėtų pretenduoti į kokią vakanciją KTUG.

Burgis, 2008-11-13 20:12:39

deux: KTUG vakancijų nėra. Palyginkite save su Andriumi ir pastebėsite keletą skirtumų: Andrius pasirašo vardu ir pavarde; jaunuolis dar tik studijuoja, o jau lankosi pedagogų bendrijose, domisi diskusija; parašydamas atsakymus, jis nieko nesitikėjo, bet pakėlė Mokytojų ir būsimų Mokytojų bendrijos prestižą – tai daug, tai gali tik Mokytojas.

O aš nekukliai pasakysiu, kad direktorius po 19 darbo metų ir trimis paprastais klausimais, gavęs net labai lakonišką atsakymą, gali identifikuoti Mokytoją. Kitaip ar jis dirbo direktoriumi?

Briedis, 2008-11-13 21:06:42

Gerb. Burgi, nesutinku su reikalavimais kūno kultūros mokytojui, tai ką parašėt kvepia žiniomis apie didįjį sportą. Šios žinios kuo toliau tuo labiau koreliuoja su suvalgytų traškučių ir išgerto alaus kiekiu bei praleistu laiku prie TV, bet vis mažiau ir mažiau siejasi su kūno kultūra. Kūno kultūros mokytojas turėtų padaryti bent 5 prisitraukimus, nubėgti nesustodamas bent 5 km ir nuplaukti bent 50m. Jei jis to nesugeba, tai yra vertas tiek pat kiek matematikas nemokantis įrodyti Pitagoro teoremos.

Grifas3000, 2008-11-13 21:59:49

O kodėl man apie fotosintezę aiškino biologijos mokytoja, o ne chemijos?

Burgis, 2008-11-13 22:06:55

Briedžiui: taip! Prisipažįstu – apverčiau blyną ne ta puse… Nors ir neatsisakau savo klausimų “fizrukui”, bet Jūsų reikalavimai, be abejo, teisingesni ir prasmingesni. Ačiū. (Taip ir maniau – Briedis arba “Nepris…” pasakys tikrą tiesą).

Burgis, 2008-11-13 22:09:00

Grifui3000: tai dar ir fizikas turėtų mokėti paaiškinti – mokytojas negali būti “siaurai specializuotas”. Jau esu rašęs apie įdomų faktą: Danijoje pedagoginį universitetą baigęs mokytojas gali mokykloje mokyti bet kurio dalyko!

V.R., 2008-11-13 22:57:08

Burgiui. Atleiskite, tik dar neaišku, KAIP jie ten sugeba mokyti bet kurio dalyko. Nebent paviršutiniškai. Esu tikras.

Briedis, 2008-11-13 23:14:48

Tai danai pasirodo pavogė labai sena lietuvių išradimą. Jei gerai atsimenu 18 a pab. LDK Edukacinė komisija užsiėmė specializuotu mokytojų rengimu , įkūrė mokytojų seminariją. Joje mokymas vyko dviem etapais pirmame buvo būsimas mokytojas būdavo išmokdavo dėstyti bet kokį vidurinės dalyką, antrame į kažką specializuodavosi. Tas užtikrindavo du dalykus: 1 reikalui esant galima buvo pavaduoti kolegą 2 plačios žinios užtikrina mokytojo autoritetą moksleivių tarpe.

Grifas3000, 2008-11-13 23:23:25

Kokie klausimai turėtų būti darbų mokytojui, arba kaip dabar vadinamas- technologijų mokytojas?

Saula, 2008-11-13 23:42:49

Toks Danijos mokytojas nepadirbtų Lietuvos mokykloje: perkrautos dalykų programos, nėra alternatyvių mokymo(si) priemonių; na, o didėjantis „popierizmas“ ir mokytojams užkraunami šundarbiai jį galutinai pribaigtų 🙂

Nepritariu svetainės šeimininkui dėl IT mokytojo (ne informatikos). Gal neįsigilinus taip ir atrodytų. Į tuos tris klausimus pateikčiau „Taip“ atsakymą, bet tai ne tie klausimai. Tie 3 klausimai inžinieriui, technikui, bet ne pagrindiniai IT mokytojui.

Ir turbūt svarbiausia: nepakanka „ar moka tai padaryti“, o „ar moka to išmokyti“.

Pasirašyčiau po visais Daishi (Daishi, jūs puikus mokytojas) pastebėjimais ir dar savų pridėčiau. Pasirašyčiau slapyvardžiu ne todėl, kad ko nors bijau, bet tokiuose forumuose, diskusijose kompiuterinis etiketas tai leidžia (kaip ir poetams…:-)).

Burgis, 2008-11-14 08:25:52

Dėl Danijos: tą faktą sužinojau prieš 15 metų stažuotėje Danijoje. Į mano nuostabą (panašią į jūsų…) buvo atsakyta: “Nejaugi žmogus, pats baigęs vidurinę mokyklą ir dar 5 metus studijavęs universitete, negali mokyti net moksleivių?” Čia ir mano atsakymas skeptikui, suabejojusiam mano teise pateikti klausimus įvairių dalykų mokytojams: nejaugi aš, pats baigęs mokyklą aukso medaliu ir 19 metų dirbantis prestižinės gimnazijos direktoriumi, neprivalau bent daugumos dalykų esmę išmanyti?

Saulai: atsargiai, oi, atsargiai su IT mokymu! Jei turite galimybę, paklausykite, ką apie tai kalba vaikai – nuo 5 iki 12 klasės. “Vaikų lūpomis kalba tiesa.”

Pentium100, 2008-11-14 09:53:50

Manau dalyko mokėjimas ir mokėjimas išaiškint yra du skirtingi sugebėjimai. Nes žmogus gali savo dalyką išmanyt labai gerai (tos srities specialistas), bet jei jo paklausi ką nors apie jo specialybę, tai nuo paaiškinimo dar neiaškiau pasidarys…

Saula, 2008-11-14 13:54:53

Mažiukai ir ateina su nuostata, kad kompiuteris TIK žaidimams. Pamokose būnu ir aktore, ir Mere Popins, ir Nežiniuku apsimetu, kol prieiname bendrų išvadų ir visapusiškai kompiuterį prisijaukiname.

Devintokai ateina (šiemetiniai devintokai mokosi pagal seną programą – IT pirmus metus) mokėdami į naują kompiuterį įdiegti ir suderinti „Windows Vistą“ sistemą ir iš mobiliojo telefono duomenis (ne nuotraukas) perkelti į kompiuterį (žinoma, ne visi). Jie lyg ir 66% galėtų atitikti IT mokytojui čia keliamus reikalavimus :-). Ir JIE save laiko „kietais“ informatikais (laiptinės:-)). Bet bėda, nežino 2×2 ir kt. matematikos „nesąmonių“ (iš jų lūpų), neįveikia programavimo, Excel`io ir kt. IT plonybių. Ir jeigu jie bebaigdami vidurinę dar save tebelaiko informatikais, stoja į informatikos specialybes UNIVERSITETUOSE.

Ir įstoja (!)

Kai kurie NET baigia(!!!), taip ir neišmokę užprogramuoti faktorialo skaičiavimo rekursinės procedūros…

Egidijus, 2008-11-14 17:20:13

Saulai tikrai pritarčiau. Ir todėl po pusmečio sustojusių į Informatikos specialybę iškrenta vos ne pusė. Ir visi stebisi kaip tai gali būti, kaip sunku ir kaip “pjauna”, nors daugiau kaip puse nesupranta paprasčiausio matematikos uždavinio arba while ciklo kam reikia.

anupriute, 2008-11-14 19:56:22

Sistemos,oi tie mokymo( si) modeliai… Daniška- vėl svatimos valstybės švietimo dalykai. Dieve, padėk sukurti savą- Lietuvos.

O teko dėstyti vidurinėje, gimnazijoje daniškai-biologiją, chemiją, fiziką, technologijas. Tai buvo geriausi mano gyvenimo metai…

Ggifui-dabar technologijų mokytojas yra visų galų meistras: gali net anglų kalbą dėstyti, kaip tie ,projekto Lietuvoie, išrinktieji…

Rimas, 2008-11-14 20:14:31

Na, pridėsiu ir aš savo $0,02 apie klausimus informatikos mokytojui.

Yra maždaug trijų tipų žinios IT srity – programavimo, hardware’o ir praktinės (naudojimosi sistemomis).

Programavimo:

Ar galėtum sukurti programą, naudojamą teleloto žaidime?

Ar žinai kas yra MVC design pattern’as ir normalizuota duomenų bazės struktūra?

Hardware’o:

Ar sugebėtum nusipirkti tarpusavy derančius kompiuterio komponentus ir iš jų pastatyti kompiuterį? (žinau, paprasta, bet čia labiau drąsos klausimas)

Jei truputį sudėtingesnis (reikalaujantis šiokių tokių žinių, ne tik drąsos) – ar žinai kaip RAM’e saugomi integer’iai, float’ai ir string’ai? Kokiu principu saugomi ir skaitomi/rašomi duomenys į/iš DVD? Bluray?

Praktikos:

Ar išlaikytum aukščiausio lygio ECDL testą? Ar žinai kuo skiriasi vektorinė ir rasterinė grafika, įvairūs failų formatai? Ką daro insert?

Teisingai atsakęs į šiuos klausimus žmogus kažką suvokia apie kompiuterius ir jei daug skaito (IT naujienas, forumus, etc.) bei moka įdomiai šnekėti, galėtų bandyti tapti Mokytoju.

Beje, pats 3 metus KTUG pasakojau vaikams apie web sistemas ir tinklus. Patirtis labai įvairi, tačiau vienareikšmiškai vertinga. Galiu tik pasakyti, jog nuolatinis mokytojo darbas (net jei stengies ir pavyksta sudominti) nėra toks romantiškas, kaip gali atrodyti =)

Rasa, 2008-11-14 22:04:48

O sako, kad aš negražiai šneku, negražiai šneku…

Rimas stringus kompe saugo ir nieko… Niekam nekliūna… 😀

nemeluosiu, 2008-11-15 01:53:29

I gerb. Burgio uzduotus klausimus informatikui atsakyciau. Irasyti operacine ismokau budamas kokiu 12, perkelti duomenis is mob. tel. budamas 15 (pirma rimta mobilu isigijes), o faktorialo skaiciavimo rekursine procedura ismokau budamas 17, JPM’e. Saves informatikos mokytoju nedrisciau vadinti, nors esu buves mokytoju ne karta (o tiksliau destytoju, nes neturiu mokytojo “laipsnio”). Bet jei man kas nors parodytu pirstu informatikos mokytoja, kuris nesugebetu atsakyti i tuos tris klausimus, greiciausiai nepagaileciau poros valandu per diena ir be uzmokescio pakeisciau ta “informatika”.

Truputi mokytoja, 2008-11-15 14:28:44

Gerbiamieji, kokios čia tuščios diskusijos. Ateikit ir padirbėkit mokytojais. Ne, ne i preztižinias mokyklas, bet i eilinę Vilniaus ar Kauno miesto pakrasčio mokyklėlę. Kai ten isdirbsit bent 5 metus, galėsim diskutuot 😉

mokinė, 2008-11-15 14:31:55

O o, nemaniau kad šitaip kamantinėjami ir mokytojai… Dabar suprantu, kodėl jie būna pikti ir suirzę. Kas džiaugtųsi, jei juos pultų iš visų pusių (mokiniai (mes), kolegos, tėveliai ir dar… “prestižinių” mokyklų direktoriai.) Tikslas aiškus: parodyti, kad tik KTU mokytojai protingi, išsilavinę ir t.t. Bet Jūs nepagalvojote, kad ne visos mokyklos turi tokią auksinę galimybę susirinkti geriausius mokinius ir kad ne visi vaikai sutverti mokslui. O kas mokys ne “elitą”? Kas išmokys “nemokšas” būti žmonėmis? Šiuo atveju klausimai turėtų skambėti kitaip…

Burgis, 2008-11-15 15:26:59

Truputį mokytojai ir mokinei: tebus jums žinoma, kad mokiausi rusiškoje (Krasnojarsko krašto) pradinėje, Venckų pradinėje, Priekulės vidurinėje mokyklose ir visur buvo nepaprastai puikių mokytojų, bet buvo ir žioplių, tinginių, nemokšų. Aš dirbu KTU, o ne prestižiniame Jeilio ar Oksfordo universitete, tai gal man galima dirbti blogai? Tai gal jūs norite padirbėti su antro kurso studentais, kurie nei gali, nei nori studijuoti? O aš su tokiais (jų dabar dauguma…) dirbu jau bent 10 metų. Taigi argumentai jūsų niekiniai.

Klausimai…, 2008-11-15 16:09:57

Pone Burgi, neišsisukinėkite nuo klausimo ir nekeiskite mokyklos pavyzdžio universitetu (KTU). Štai ką šiandien pamačiau: http://uk.youtube.com/watch?v=tBT8b6IKtqA&feature=related. Būtinai peržiūrėkite!

Ten nepamatysite smurto, keiksmažodžių … Ten pamatysite kai ką, kas yra dar baisiau, – visišką cinizmą.

Taigi, kalbėkime apie TOKIUS mokinius ir apie TOKIAS darbo sąlygas. Studentai, sakote? Studentai dar nieko, jie, nors ir kvaili būdami, bent jau apsimeta, kad mokosi, tyli, su jais dar galima susitvarkyti. O ką daryti su tokiais mokiniais? Visas jūsų entuziazmas, žinios ir nusiteikimas, patirtis kaip stiklas uolose sudužtų prieš tokius mokinius.

Juk jie tik kvailom nekaltom akutėm žiūri, mirksi ir kvailai šypsosi ir kartoja “kodėl nepriimat dovanos?”. Ką daryti su tokiais? Ką jūs darytumėt, jeigu žinotumėt, kad dabar lapkritis, o jums su jais reiks atidirbti iki birželio?

Štai! Pasinerkite į tikrąjį periferijos pasaulį … O studentai … net ir bukiausi, vis tiek bent jau iš jūsų nesityčioja.

Vitalija, 2008-11-15 16:32:36

Dar prieš dešimtį metų berdavau literatūrą atmintinai:

A.Baranauskas,K.Donelaitis,Maironis,S.Nėris.Kalbos

pamokose rašydavau sakinius iš klasikos.Stengdavausi

lietuvių.Mokiniai stebėdavosi.Interpretacijos suėdė mano laiką,pamynė meilę literatūrai.Tuometinė ir dabartinė S.Nėris ar kitas rašytojas ,ar poetas labai

skiriasi suvokimo prasme.Skaitai ir galvoji:archetipas,

laikas,erdvė…Mokiniai (kurie dar mokosi) suvokia taip pat.Nelieka meilės kūriniui.Planai suryja daug laiko,išsunkia jėgas.Supaprastintos skyrybos taisyklės

“nelimpa” prie manęs,bet vaikus mokau,todėl Žemaitės

diktantą parašyčiau su klaidomis.O penkių

lietuvių rašytojų nerasiu,tik V.Juknaitė,J.Ivanauskaitė,J.Erlickas,nes yra VBE negrožinis tekstas – politikų sapalionė,kurios nei mokytojams,nei mokiniams nepriimtinos.Tiesą sakant,aš nesu mokytoja,tik paslaugų teikėja.Tai mane žemina.Tik direktorių niekaip nepervardino.

Ievuška, 2008-11-15 18:46:15

esu fizikos mokytoja ir tikrai galiu atsakyt į tuos tris klausimus fizikui 🙂 ir, beje, puikiai pažįstu jūsų fizikos mokytoją Virg.T. 🙂

xixix, gal turit laisvą darbo vietą?

Burgis, 2008-11-16 00:00:56

Atsakau trims:

  1. Ievuškai: noriu su Jumis pakalbėti. Mes visada sudarome rezervą, o galime ir iškart duoti darbo. Prašyčiau paskambinti į KTUG tel. 8-37-45 14 69.

  2. Vitalijai: Jūsų mintys man patinka… Palinkėčiau kovos, optimizmo ir stiprybės. Gal dar galėčiau kuo nors padėti?

  3. “Klausimai…”: paŽiūrėjau vaizdo įrašą – tokia su tokiais kalbasi… Ar jūs esate į mokyklą iškvietusi policiją? Ar jau – dukart. Laimė, ne dėl mokytojų ar moksleivių, bet dėl įžūlių prekiautojų, siūlytojų. Bet įraše parodytoje situacijoje “dovaną” siūlęs vyrukas bematant aiškintųsi su policija. Su chamais nekalbėjau ir nekalbėsiu, o jei kalbėsiu – jie praras žadą. Štai neseniai prie klinikų, neteisėtai apkaltintas kelių policijos (dviejų bukų chamų), parašiau pareiškimą, po kelių dienų įvykio vietoje buvo komisija ir, viršininko akivaizdoje, chamui su gruziniška pavarde pasakiau gruzino citatą: “Aš nemirsiu anksčiau, nei nudvės šakalas, išdrįsęs įžeisti mirštantį žmogų”. Pritilo “erelis”, išbalo. Jo porininkui rusiška pavardę pasakiau tik tiek: “Tu mirsi sunkiai.” Problema išspręsta. Tie chamai dabar dešimt kartų pagalvos, prieš ką nors sakydami ar darydami.

Nebūkime veršių tauta. Mano dėstytojas klausdavo prieš egzaminą: “Tu liūtas ar liūto mėsa?” Reikia aiškumo. Prisimenate, kiek kilo aistrų, kai “Dialogo” savaitraštis išspausdino mano įrašą internete “Gimnazijoje prisiveisė parazitų”? Dabar parazitai kažkur dingo…

Žinau, dabar vėl pasakysite – bepigu jums prestižinėje mokykloje. Susikurkite savo! Auklių trūksta, privačių gerų mokyklų trūksta – niekas nė piršto nepajudina. Aš pasiūliau steigti “Valios centrą” penktokams – kas iš jūsų prisidėjo?

Išvada: tyčiojasi iš tų, kurie leidžia, kad iš jų tyčiotųsi. Tai sakau aš, reabilitaciją šeimai dėl Sibiro gavęs ne 1991 ar vėliau, o 1984 metais, kai rektorius – partizanas norėjo uždrausti man dirbti su studentais. Lietuvoje nėra žmogaus, kuris galėtų iš manęs pasityčioti, nes aš nebijau mirti. Medžiai miršta stovėdami.

Adrija, 2008-11-17 16:47:18

O man šis youtube vaizdo įrašas simbolizuoja bedantę švietimo sistemą. Tiksliau, mokytojo bejėgiškumą, jo statusą šiuolaikinėje mokykloje. Argi tai vien tik paties mokytojo problema, tik jo reikalas apsiginti? Galima teigti, kad reikia būti Mokytoju, o ne pedagogu ir su tavimi taip nesielgs, galima pasirinkti ir mirtį stovint, kaip medžiui. Bet juk ne visi gimsta Mokytojais, ne visi yra stiprios, jau subrendusios asmenybės. Kartais šis procesas užtrunka. Tikiu, jog jaunam mokytojui tapti Mokytoju padėtų savo teisių žinojimas, kolegų ir mokyklos valdžios parama. Galbūt užteks vietoj pagalbos tik kritikuoti. Galbūt atėjo metas pasirūpinti ir mokytojų teisėmis. Realiai, ne deklaracijomis. O, beje, kokioje mokykloje ir su kokiais mokiniais dirbti, yra didžiulis skirtumas. Iš 19 metų pedagoginio stažo, 1 metus teko dirbti, taip vadinamoje, įprastoje vidurinėje. Atidirbau. Grįžau į gimnaziją 🙂 Dabar jau žinau, kas yra tikras iššūkis mokytojui, nelabai stebiuosi ir tokiais vaizdeliais internete. Ir dar. Niekur nesutikau tiek užguitų, bailių, be savigarbos, pavydžių žmonių, kaip mokytojų tarpe. Kaip tokie žmonės gali apginti save, ar kelti mokytojo autoritetą. Todėl ir siūlau, jei galite- nenusisukite, ištieskite pagalbos ranką, patarkite, burkitės, palaikykite vieni kitus. Juk taip turėtų elgtis tikri Mokytojai.

bbb, 2008-11-19 21:02:06

Kaip chemike, viska galiu nors ir dabar paaiskint, tik chloras juk nuodingas ir vaikams jo turet nereiketu…

Burgis, 2008-11-19 21:17:08

bbb: nesuprantu jūsų, chemikai… Juk vaikai anksčiau ar vėliau sužinos, kaip vaikai daromi, kiti turės, kaip ir aš užvakar, chloruoti baseino vandenį, treti dirbs su sprogmenimis – kodėl nepaaiškinti, kaip ką daryti, įspėjant apie pavojus? O kas ir kada įspės, jei profesionalai tylės?

Mokytoja, 2008-11-20 15:47:17

Vaizdo įrašas filmuotas mūsų mokykloje. Žinoma, mokiniai pasielgė labai negražiai. Policija nebuvo iškviesta, nes mokytoja niekam nesiskundė. Ir šiaip jai buvo problemų su sveikata, nebendravo nei su vienu kolega. Ji vadavo anglų kalbos mokytoją. Beje, tėvai labai gyrė, nes vaikams beveik nereikėjo mokytis anglų kalbos….

Burgis, 2008-11-20 19:16:31

Mokytojai: o Jūs asmeniškai ką nors padarėte po to?

Truputi mokytoja, 2008-11-20 20:42:34

Mokinuką lyginti su studentu, mažų mažiausia juokinga. Tai tas pat kaip sviesta lyginti su margarinu 🙂 Nesimokančiam studentui Jūs galite ramiai parodyti duris. O ka galima parodyti trylilamečiui paaugliui, kuris tave gali pasiusti labai toli? Iškviesta policija tik pirštu pagrūmoja…. O tėveliai pas jus ateina nebent su vokeliu, kad vaikas geresnį pažymį gautu. O pas mus atštineja girti ir reikalauja savų teisių, iškolioja visos klasės akivaizdoje. Apie vizitus į mokinių namus as jau nekalbu, ten be policijos mes jau seniai nevažiuojam, nes tai nesaugu…..

mokinė, 2008-11-20 21:25:36

Taip, mano klaida, kad parašiau KTU, o ne KTUG. Norite pasakyti, kad KTUG mokosi prasti mokiniai? Ten juk elitas! Tad ir mokytojams dirbti vienas džiaugsmas: visi aktyvūs, entuziastingi, protingi, iniciatyvūs. Tiesiog noriu pasakyti, kad KTUG mokytojams gal ir reikia mokėti ištraukas ne iš programinės literatūros, o paprastų mokyklų mokytojams tenka sunkesnė užduotis: išauklėti ŽMOGŲ. Beje, nemanau, kad lietuvių mokytojai turi laiko skaityti naujausią literatūrą ir tuo labiau mokėti cituoti tuos kūrinius. Ne taip lengva ištaisyti apie 200 rašinių per savaitę (tiek mes prirašome savo lietuvių mokytojai). O kur dar šeima? Namai? Jie negali turėti savo gyvenimo?

Burgis, 2008-11-20 21:49:36

Mielosios mano viešnios Mokytoja ir Mokine! Aš senelis, pagyvenęs žmogus, matęs šilto ir šalto, socializmo ir kapitalizmo, įvairių šalių mokyklų, todėl nepaliausiu kartoti: pradėkime nuo savęs! Neleisk savęs žeminti. Badauk, emigruok, streikuok, bet neleisk savęs žeminti. Priversk tau dirbti visą šutvę valdininkų, bet neleisk savęs žeminti. Pakeisk profesiją, darbovietę, gyvenvietę, bet neleisk savęs žeminti.

Tik neaiškinkite man, kad yra neįveikiamų kliūčių. 1980 metais, kai instituto rektorius, tarybinis partizanas, man, “žaliam” instituto absolventui, pasakė, kad negalėsiu dirbti su studentais, nes buvau Sibire, kliūtis atrodė neįveikiama. Įveikiau. Apie tai jau rašiau. Bet nerašiau, ką būčiau daręs, jei būčiau neįveikęs… Ir dabar nerašysiu – kam jus gąsdinti. Laimi tik nebijantys mirti.

Konkrečiai: mes įkūrėme KTUG, jūs įkurkite mažytę mokyklėlę norintiems mokytis vaikams arba norintiems savo vaikus mokyti tėvams. Tokią, kaip mano Venckų pradinė: du maži kambarėliai – keturios klasės. Dar priimkite vaikučius į “dienos darželį”. Susivienykite 3-4 mokytojai, atimkite iš ministerijos visa, kas priklauso privačiai mokymo įstaigai, sukurkite komfortą tėvams ir jų vaikams – gyvensite puikiai. Šilalėje. Varėnoje. Akmenėje. Skuode. Bet kur…

Rimantė, 2008-11-21 14:49:18

Smalsumas mane pražudys, tačiau visgi paklausiu: kokie būtų klausimai dėstančiam politologiją?

Giedrius, 2008-11-21 18:16:14

a.a.J.Abromavičius taip pat nebijojo…Smagu, kad taip gerai baigėsi su policininkais.

mokinė, 2008-11-21 19:20:29

Jūs visgi manęs nesuprantate. Tik sakau, kad iš viso negalima kurti prestižinių mokyklų ir jas išaukštinti. Kodėl? Nes kiekvienas mokytojas norės mokyti tik gerus mokinius. Kas užsikraus dvigubą naštą? O gerieji mokiniai turėtų būti pavyzdys kitiems ir nebūti atskirti nuo kitų, kad išmoktų vertinti visus, ne tik 10-ukininkus. Žinote, sakau tai todėl, kad kartais pati nuvertinu kitus ir tik neseniai, pamačiusi šią ydą kituose (būtent gimnazijų moksleiviuose) pradėjau keisti požiūrį.

Burgis, 2008-11-21 19:49:24

Rimantei: politologo prašyčiau:

  1. Moksliškai tiksliai apibrėžti, kas yra politika, politikas, politologija (-logija reiškia “mokslas apie..”). Kokie yra politologijos moksliniai įrodinėjimo, tyrimo instrumentai?

  2. Paaiškinti, kodėl politikas yra bene vienintelė profesija, kuri įgyjama ne mokantis, ne dirbant, o KITIEMS balsuojant (pvz., A.Valinskas per vieną dieną iš … tapo politiku).

  3. Paaiškinti asmenybės politikoje fenomeną: kodėl milijonai protingų žmonių klausė (ką ten klausė – garbino!) A.Hitlerio, J. Stalino, nors nei mokslo, nei meno, nei kitose (išskyrus religiją) gyvenimo srityse tokie masiniai paklydimai nebūdingi.

Burgis, 2008-11-21 20:00:08

Mokinei: suprantu, suprantu… Pasaulyje šimtmečius apie tai diskutuojama, nieko naujo neatradote, bet giriu už tai, kad pastebėjote problemą, kuri dar neišspręsta.

Taip, yra dvi kraštutinės nuomonės: 1) visi turi būti mokomi kartu, vienodai. Argumentai: visi visuomenei vienodai svarbūs; visi turi būti matę visokių, bendravę su visokiais, nes ir gyvenime vėliau teks; valstybės lėšos, specialistų pastangos turi būti skirstomos visiems vienodai, nes visi yra tos šalies žmonės.

  1. Turi būti atskiros mokyklos skirtingų gabumų, polinkių ir charakterių vaikams. Argumentai: negalima vienodai mokyti nevienodų žmonių; geriausieji praranda, nukenčia nepelnytai dėl to, kad blogiausieji tyčia ar dėl negebėjimo nespėja; valstybei reikia puoselėti “aukso fondą”.

Ir vienai, ir kitai nuomonei pagrįsti galėčiau prirašyti dar daugybę argumentų, bet realybė tokia: buvo, yra ir bus visokių mokyklų. Klausimas kitas: skatinti elitarizmą ar slopinti? Mano atsakymas: žiūrėk, kas ir kaip tai daro. Esu įsitikinęs, kad KTUG valstybei, Europai ir pasauliui naudinga.

Lietuvaite, 2008-11-22 01:33:36

O vat man įdomu pasidarė, ko paklaustumėt anglų kalbos mokytojo?

V., 2008-11-22 01:56:57

Na, jei jau visų klausinėsite, tai paklauskite ir menų mokytojų… Smalsu. O gal nežinosite, ko klausti?! :)))

Būtų smagu. :))))))))))

Burgis, 2008-11-22 18:40:42

Anglų kalba:

  1. Pasakykite ir parašykite, kaip angliškai gieda gaidys, kriuksi paršiukas, girgsi žąsis, bliauna avis, kvarkia varlė, žvengia arklys.

  2. Parašykite ir paaiškinkite tris epizodus, kuriuose yra “had had”.

  3. Paaiškinkite maldos “Tėve mūsų” rašybą ir tarimą.

Menai:

  1. Parodykite ir pakomentuokite trijų geriausių, jūsų nuomone, dabartinių Lietuvos dailininkų tapybą.

  2. Apibūdinkite tris populiarias meno sroves, pateikite pavyzdžių.

  3. Pavyzdžiai paaiškinkite kičo ir primityvizmo skirtumus.

Raimundas Zabarauskas, 2008-11-23 04:23:35

http://www.rzu.lt/?2008-11-22

🙂

andrius, 2008-11-24 07:42:59

Sveikas tamsta,

perdaug jūs čia užsukote,ir visgi aš manyčiau kad šis Jūsų straipsnelis apie ką tik “Išperėtus ” mokytojus-pedagogus. mano gyvenime pasitaikė ir vienokių ir kitokių kurie buvo savo srities profesionalai.

O kaip apie juos?

Burgis, 2008-11-24 09:56:42

andriui: o ką apie profesionalus? Profesionalas ir yra profesionalas – jam tik dirbti ir dirbti. Kas jį dar gali pamokyti?

Giedrius, 2008-11-24 10:07:51

Mėgėjas žino…ką daryti, o profesionalas…ko nereikia daryti:-)

Ale_mokytoja, 2008-11-27 18:02:48

Man labai nepatiko Jūsų lytinė diskriminacija informatikos mokytojų atžvilgiu. Pradėjau dirbti kaimo mokykloje ir išmokau kompiuterių techniko darbo (nes sąlygos privertė), įstojau studijuoti VPU informatiką ir išmokau faktorialą užprogramuoti (nes gyvenimas privertė) iš telefono persikėliau muzikinį failą (nes gaila buvo ištrinti) – priversčiau ir velnią pekloj mazurką šokti jei man to reikėtų 🙂 – nors aš tik mokytoja. O kiek skaičiaus pi skaitmenų po kablelio Jūs pasakytumėt?

Burgis, 2008-11-27 18:44:47

Ale_mokytoja: na, nepykite: 1) aš juk juokais, švelniai; 2) išimtys tik patvirtina taisyklę – tai, apie ką Jūs akote “priversčiau…”, daugeliui vyrukų (ne man) yra pramoga; 3) pi skaičiaus skaitmenis galima rašyti pagal šio “eilėraščio” raidžių skaičių žodžiuose: “Kas į mane į vieną pažiūrėtų pi rašyti gerai jau turėtų…”.

V., 2008-11-27 21:32:48

3,1415926536 ??? Negi?

Stebiuosi. (…nes esu B.Burgio diskriminuojama humanitarė, -nors iš matematikos irgi 5 turėjau,-maksimalus pažymys buvo, jei ką,- ir net “Fotoną”, neakivaizdinę fizikos mokyklą kažkada baigiau…bet dabar vis tiek – B.B. pasako jau su tokia pašaipa: aaaiii… tie humanitaraaai…)

Burgis, 2008-11-28 08:56:58

Taip, V., pi yra toks skaičius…

Yra logika, yra matematinė logika ir yra moteriška logika… Ko tos moterys taip nori prilygti vyrams srityse, kuriose prieš 200 metų moterys net varu varomos nebūtų sutikusios net “apsilankyti”? Mane žavi moteriškumas!

Ale_mokytoja, 2008-11-28 16:09:05

“Užkabino” mane Jūsų tinklalapis, o viso labo google parašiau “Pitagoras” 🙂

Kažkada mums dėstytojas sakė tą eilėraštį, bet neužsirašiau, gal galima būtų gauti visą (galima ir el. paštu – ne čia)

Ir dar klausimėlis – kur čia moterys veržiasi? Kur įdomu ten ir lendam, juk ir vyrai prieš 200 metų vargu ar buvo pribuvėjais (bent Lietuvoje) – o dabar ginekologas ir nieks nepyksta, kad lenda ten kur prieš 200 metų ir varu nenuvarytum – gal asimilaicija, gal smalsumas, bet tik tiek galiu pasakyti, kad mes galim viską išmokti ar padaryti, o jūs vyrai vieno dalyko tikrai ne – nepagimdysite – gamta motulė nedavė 🙂

V., 2008-11-29 00:18:59

Na jau, žinau, kad pi reikšmė yra 3,14, ir net ką reiškia tas “pi” prisimenu… Tik to “eilėraščio” negirdėjau…

Kodėl manote, kad tai, kas įdomu – gali būti įdomu tik vyrams? Prieš 200 metų moterys: nevairavo automobilių – (nesvarbu, kad vyrai irgi dar nevairavo), neuždirbdavo pinigų sau išlaikyti, negalėjo pačios pasirinkti, su kuo norėtų gyenti; jos turtas priklausė iš pradžių jos tėvui (kraitis), o po to – jos sutuoktiniui, negalėjo pačios juo disponuoti, negalėjo balsuoti, ir iš viso, dažniausiai buvo ne asmenybės, o tik vyro priedas. Net ne prieš 200 metų…

Ar jūs irgi manote, kad moterims dera tik Kinder, Kuche, Kirche?

Gal paaiškintumėte, kaip suprantate “moteriškumą” Nesavarankiška, neiniciatyvi, namisėda, tik mama, tik močiutė? O gal – gudruolė, apsimetanti kvailele, kad vyras jaustųsi protingesnis?

Giedrius, 2008-11-29 15:09:17

Ar nemanote, jog šiuolaikinės moters agresija…tik giliai slepiamas bobiškumas? Pavargo, pailso, nebemoka būti moterimi (gal niekada nemokėjo? o gal Dievas atėmė tą dovaną?)…Pirmu žvilgsniu pasižiūri į kokią “-istę”: violetinėmis kojinėmis, žvilgsniu dvėsinanti vištas…Tokią naktį susapnuosi, tai ryte neprabusi…Ryte kamuos drebas ir rūstis.

GL, 2008-11-29 15:17:16

Sutinku su V. Be to, truputi keistai skamba is vienos puses megti Svedija kaip viena is pavyzdiniu valstybiu Lietuvai, o is kitos puses zavetis moteriskumu patriarchaliniu visuomeniu (pvz. daugelio rytu ar pietu Europos saliu) prasme 🙂

Beje, nors dalyvavau keliu kursu destyme informatikos magistrantams, man akivaizdziai be sansu buti informatikos mokytoju 😉 – nenaudoju (ir is principo nesiruosiu naudoti) Windows Vista, o kalbant apie mobiliuosius telefonus – naudojuosi tik paprasciausiom funkcijom.. 🙂

V., 2008-11-30 11:59:26

Giedriui. Ko čia dabar prasivardžiuojate – “bobiškumas”, “bobiškumas”… Tarsi vyrų irgi nebūtų visokių, ir nupiepusių mėmių, ir “supermenų”, ir išoriškai vangių akiniuotų moksliukų, ir elegantiškų džentelmenų?!

Bet kaip jūs suprantate moteriškumą? Ar tai tos, kurios dėvi ne violetines, o tik kūno spalvos kojines? :))) ir šiaip rengiasi kukliai ir konservatyviai?

Jūsų pasisakyme pavartotas žodis “agresija” ką nors sako? Gal tai ne agresija, o energija, temperamentas?

Norėtumėte aplink matyti vien “baikščias stirnas” didelėm nuleistom akim? Leidžiate atrodyti “moteriškai” -toms smulkaus sudėjimo, neiniciatyvioms, flegmatiškoms, melancholiškoms, apatiškoms, distrofiškoms būtybėms, viskame nusileidžiančioms Jo Didenybei Vyrui?

Bet yra kitokių – energingų, pašėlusių,drąsių, aktyvių. Ar tai jau jos nebe “moteriškos”. Vyrai labai nemėgsta, kai moterys juos – nesvarbu kur – aplenkia.

Turiu asmeninės patirties. Kai mokiausi 7 klasėje, manęs nekentė gal pusė klasės berniukų. Kodėl? Todėl, kad geometriją (ir fiziką) visuomet sprendžiau geriau už juos-išskyrus du šiandieninius chirurgus (turėjau gerą erdvinį suvokimą,-paskui baigiau architektūros studijas), o labiausiai, kad toje 7 klasėje vienintelė iš klasės nušokau nuo 5 m aukščio tramplino KKI baseine.

Keturi ar penki kartu su manim užlipę klasiokai gėdingai nulipo laiptais ir paskui su manim nesišnekėjo. Bet buvo ir kiti, kurie už drąsą premijavo mane puse kg “Karakumų” ir tapo gerais draugais. Beje, taip, kaip aš elgiausi, “moteriškumu” niekad nė nekvepėjo, – vis dėlto vyru niekad nenorėjau būti.

Beje, kojines mėgstu juodas, raudonas ir violetines. Ir ką? Jokia višta dėl to dar nenudvėsė.

Rasa, 2008-11-30 16:50:17

V.: Skirtingai skirtingi vyrai supranta moteriškumą, skirtingai ir skirtingos moterys. Gal ir gerai, taip ir turi būti, kitaip kažkuri dalis būtų visai atmesta 🙂 Juk visi mes turim visko: vyriškumo ir moteriškumo, gėrio ir blogio, išminties ir porciją kvailumo (bent kai kuriose srityse). Amžinas In ir Jan… 😀

O Jūs tikrai pakankamai moteriška, juk mėgstate NET juodas, raudonas ir violetines kojines!!! Aš apskritai kartais pėdkelnes apsimaunu kokius pora kart per metus 🙂 Paskutines pirkau dukros išleistuvėms, o ji jau antrakursė! 😀

Svarbu būti tokiais, kokiais norim būti, kokiais esam iš tiesų, neapsimetant, pagaliau svarbu būti tiesiog Žmonėmis- žmogiškais. O jei esam nuoširdūs prieš save, esam teisūs prieš save, koks skirtumas, kaip mus kažkas vertina? 🙂

Aš pav. ir pati nežinau, kokia esu. Būnu visokia: kartais vyras klausia, kokius tepalus į mašiną pilti arba einu derėtis su kokiais pasieniečiais “vyriškai”, nes vyrui nepavyksta, tie nesusikalba, kartais (prieš pora dienų) aiškinu santechnikui, kaip kriauklės sifoną sutvarkyti, nes jis nieko “neraukia”, o kartais bliaunu kaip penkiasdešimt švelnios sielos moteriškių kartu sudėjus 😀 Kartais beprotiškai norisi prisiglaust prie “stipraus vyriško” peties ir tyliai paverkti, pasijausti silpna ir “moteriška”… Bet vėlgi, kitą kartą galiu labai griežtai pasakyti vyriškiui, kad “kai ką dėčiau, jei turėčiau… ant jo vyriškų principų ir vyriško supratimo” 😀

Turiu tik vieną mažą privalumą- man nusispjaut, kas ką apie mane galvoja… Išskyrus labai kelis žmones, kurie man svarbiausi.

V., 2008-11-30 17:37:18

Tai ir man jau seniai nesvarbu, kas ką galvoja… Bet va tokie kaip Giedrius kažkodėl ima ir sunervina savo arogancija ir požiūriu – “vyrišku”, iš aukšto.. Jiems mat moterų kojinių spalva trukdo.

B.Burgis dar kažkaip čia dar neprabilo apie moteriškumą…(ne apie vyrų privalumus, ir ne apie tai, “ko jos visur lenda”, ne!)

Neprisistatantysis, 2008-11-30 18:22:12

“Moterims skirta būti mylimoms, o ne suprastoms.”

Oscar Wilde.

matematikos mokytoja, 2008-11-30 18:41:47

Kažkokia bergždžia diskusija. Panašu į tai: “Kuri spalva gražesnė – raudona ar žalia?” Skirtingos jos. Nepalyginsi. Taip moteris ir vyras irgi skirtingi. Nepalyginsi ir nepamatuosi.

Neprisistatančiajam (Oscar Wilde jau nebepaklausi): O vyrams neskirta būti mylimais?

Rasa, 2008-11-30 19:05:13

Net ne vyrai ir moterys skirtingi, visi mes labai skirtingi 🙂

Matematikos mokytojai: Net ne vyrai ir moterys skirtingi, visi mes labai skirtingi 🙂

Jie (vyrai) tikriausiai nori būti ir mylimi, ir suprasti 🙂

Geriausiai būtų palinkėti visiems daug meilės…

Афанасий Фет

Если ты любишь, как я, бесконечно,

Если живешь ты любовью и дышишь,

Руку на грудь положи мне беспечно:

Сердца биенья под нею услышишь.

О, не считай их! в них, силой волшебной,

Каждый порыв переполнен тобою;

Так в роднике за струею целебной

Прядает влага горячей струею.

Пей, отдавайся минутам счастливым,-

Трепет блаженства всю душу обнимет;

Пей – и не спрашивай взором пытливым,

Скоро ли сердце иссякнет, остынет.

Ryt jau žiema… Pasvaigsti apie meilę ir šilčiau širdy… 🙂

Burgis, 2008-11-30 19:24:44

Taip, taip, taip – tuoj susikaupsiu ir jums papasakosiu (specialioje temoje! naujų dalykų, kuo vyrai skiriasi nuo moterų. Kad skiriasi – jaus pastebėjau…

Burgis, 2008-11-30 19:34:21

Beje, moterys, jūs vėl matote, kad išmintingiau, taikliau už “nepri…” nepasakysi?

Rasa, 2008-11-30 19:55:07

O.Vaildą visuomet cituoja daugiau vyrai… 🙂

Tarp kitko, tai irgi jo mintis: “Piktos moterys erzina, geros moterys įkyri. Tai vienintelis skirtumas tarp jų.”

Burgiui: ir prašau labai negerai nerašyti, nes man dantį reik eit rytoj traukt, aš pakankamai pikta! Geriau labai nesunervinkit 😀

anupriute, 2008-11-30 19:57:41

O kaip rašo vyrai…

Reikės kažkuo tą tuštumą užpildyt,

Tą baisią tuštumą galvoje ir širdyje.

Ir mano rankos tarsi mano viltys

vėl šaukiasi į ją. tiktai į ją.

Sudeginki mane. Pasmauk mane. Nunuodyk

Tiktai paliesk. Paliesk

Išvesk mane į aikštę ir prieš visus apnuogink,

Parodyk, koks aš menkas. Tik būki prie širdies.

Kad tavo šviesoje aš augčiau tartum perlas

Aistringo vandenyno fantastiniam dugne.

Iškelk. Atidaryk mane. Tiktai neperleisk,

Neperleisk niekam. Sunaikink mane,

Tik leisk bent akimirka nušvisti

Tuo, ką turiu ir tuo, ko neturiu.

Kaip savo kūdikį mane išvystyk,

Pakėlusi nuo žemės rankų nešvarių.

Ir galiu būti: suniekintas, pamintas

Išliksiu gyvas, pilnas kaip ir tu

Aš noriu, aš galiu, aš būsiu tau paminklas,

kad visados nešiotumei mane kartu.

J. Marcinkevičium

anupriute, 2008-11-30 20:01:34

Atsiprašau:J Marcinkevičius

Burgis, 2008-11-30 20:22:09

Rasai: taigi Jums trauks, o ne Jūs trauksite? Jie tai moka!

Anupriutei: taip, taip, ir aš savajai taip sakau…

Giedrius, 2008-11-30 23:33:29

Rašiau apie Švedijoje matytą juokingą feministę, tačiau mūsų moterys kažkodėl pritaikė sau…;-)

Rasa, esi laiminga, jeigu gali nusispjauti į kitų žmonių nuomonę apie save. Aš tokio tobulumo dar nepasiekiau…

V., 2008-12-01 00:45:26

Rašėte apie violetines kojines. O jei ir mes violetines nešiojam? Kaip neprisitaikysi?

Rasa, 2008-12-01 09:29:05

Giedriui: Dėl pritaikymo sau 🙂 Žinai tą teisingą pasaką: “Vagie, kepurė dega…” 🙂

Dėl to, kad man nusispjaut… Gyvenime buvau per daug įvairiapusiškai vertinta, kad vis dar kreipčiau į tai dėmesį :))))) Nespėčiau nervintis ar džiaugtis.

Stengiuosi gyventi taip, kaip sakė Og Mandino:

“Aš juoksiuos iš pasaulio.

O labiausiai aš juoksiuos iš savęs, nes žmogus yra pats komiškiausias, kai jis save vertina pernelyg rimtai.

Tegul kiti stato olas iš savo molio. Aš statysiu rūmus iš savojo. Ir tik kirmėlės gali nesirūpinti, kad suklups.”

Giedrius, 2008-12-01 09:32:01

V., argi esate “-istė”?:-)

Giedrius, 2008-12-01 09:39:12

Rasai: Kaip dantukas? Jau iškeliavo?

Mano kuklia nuomone, žmogus turi stengtis ne žaisti emocijomis, bet išlaisvinti kitą, greta esantį (kad ir per ištiestą ranką). Jeigu tai pavyksta…nuostabu. Pavadinti žmogų geru…labai trapu. Durų rankena taip pat gera…Tik laisvėti ir laisvinti:-)

Rasa, 2008-12-01 09:57:51

Giedriui: dantis dar gyvena… Chirurgas tik ryt, pasirodo, dirbs. Kadangi jis man įskilo gilyn, aš, tiesą sakant, jau ir pati bandžiau lupt tą dalį 🙂 Bet man nepavyko 🙁

Na, gana pliurpt, einu vykdyt savo darbų sąrašo, kurį vakar susirašiau… Ot skleroznikė į senatvę pasidariau. Gyvenime nemaniau, kad reikės kada rašytis, ką padaryti, kad daugiau suspėčiau :))))

Pradėsiu nuo šuniuko skiepijimo ir pokalbio su TEO 🙂

Geros dienos! Būkit visi geri! O tai bus, kaip tam žmogiukui, apie kurį vakar su vaikais skaičiau… (Čia iš PMS- protingų minčių sindromo, ten pokalbiai mirk-e 🙂 :

– tau patinka Minedas?

-ne

-tai kodėl klausai?

-mama liepė, nes blogai mokiaus…

Tai va, linkiu, kad šiandien niekam nereikėtų klausyt Minedo 😀

Giedrius, 2008-12-01 15:01:53

Aš tai su TEO nekalbėčiau…Mane piktina ir tokios privatizacijos, ir tokie TEO:-(

Sypsenele, 2011-01-08 03:03:23

Noriu parasyt viena dalyka,kad bandau ieskotis pavydziu ir nieko nerandu kad butu pavydziai kaip parasyti. Pvz: man reikia atlikti namu darbus tai apie A.Baranauskas toks klausimas suformuliuokite 3-4 teiginius. Niekaip nesuprantu kas tai teiginys. Yra paaiskinimai apie teiginys. Bet is literaturos kad reikia atlikti niekaip nesuprantu kaip parasyt. Kad galetusi kazkas man pateiktu pavydzius tada suprasciau.

Eligijus, 2011-02-14 13:55:29

Pedagogų yra, pritariu Mokytojų tikrai trūksta, tačiau pateikiamas testas visai ne Mokytojui, reikėtų apibrėžti kokias savybes turi turėti tikras okytojas. Nes testas parodo tikrą loginį pedagoginio auklėjimo tradicijos pratęsimą ir nieko bendro su Mokytojo vardo nustatymu neturi. Nesakau, kad neturėtų žinoti, tačiau toks vertinimas yra ne iš tos operos…